Samsung Electronics na 6. pozycji w rankingu Interbrand Best Global Brands 2017

Samsung Electronics na 6.

Firma Samsung Electronics na 6. miejscu w zestawieniu Interbrand „Best Global Brands 2017”. Marka osiągnęła wartość 56,2 mld dolarów. A to oznacza wzrost o jedną pozycję i 9 punktów procentowych w stosunku do ubiegłego roku.

Firma Samsung nieprzerwanie od sześciu lat (2012–2017) znajduje się w pierwszej dziesiątce rankingu Interbrand, z każdym rokiem wykazując ciągły wzrost wartości marki.

Tegoroczne osiągnięcie ma jednak znaczenie szczególne, biorąc pod uwagę wyzwania, z jakimi firma musiała zmierzyć się w zeszłym roku i którym udało się jej sprostać. Wśród czynników uwzględnionych w ocenie Interbrand wymienił między innymi wzorcowe i sprawne zażegnanie ubiegłorocznego kryzysu związanego z Galaxy Note 7. A także udane premiery nowych flagowych produktów oraz wysokie wyniki finansowe.

Pozycję rynkowego lidera w dziedzinie urządzeń mobilnych firma Samsung Electronics ugruntowała przede wszystkim dzięki udanej premierze smartfonu Galaxy S8. Wykazała również dobre wyniki w segmencie pamięci: tutaj rekordowe zyski poważnie przyczyniły się do wzrostu wartości marki. Ponadto w obszarze inteligentnych urządzeń dla gospodarstwa domowego, firma wprowadziła innowacyjne, wielokrotnie nagradzane produkty. Będące owocem wsłuchania się w potrzeby konsumentów, takie jak choćby lodówki Family Hub czy pralki AddWash. Z kolei segment wyświetlaczy cyfrowych Samsung otworzył nową erę na rynku TV, dzięki wprowadzeniu modeli z serii QLED. A także nowego, designerskiego telewizora The Frame.

 

– Nasze działania, skupione wokół projektowania innowacyjnych rozwiązań poprawiających jakość życia, przyczyniły się do wzrostu wartości marki SamsungTegoroczna pozycja w rankingu Interbrand to pozytywny znak. Świadczy ona o tym, że nasze starania by odzyskać zaufanie globalnych konsumentów, zostały zauważone. I spotkały się z pozytywnym odbiorem  mówi YH Lee, CMO w Samsung Electronics.

 

Tegoroczne zestawienie Interbrand Best Global Brands zostanie ogłoszone w World Trade Center w Nowym Jorku już dziś, 27 września 2017 roku.

 

 

Wzrost wartości marki Samsung

Rok 2012 2013 2014 2015 2016 2017
Wartość marki
(w mln USD)
32 893 39 610 45 462 45 297 51 808 56 249
Pozycja marki w rankingu 9 8 7 7 7 6

 

 

 

 

źródło: samsung

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *