RFBenchmark – Internet mobilny w Polsce – czerwiec 2018

RFBenchmark

Nadszedł czas na publikację kolejnego raportu RFBenchmark, który porównuje usługi operatorów komórkowych w zakresie prędkości oraz jakość Internetu mobilnego w Polsce. Czerwcowy ranking to dobra okazja, by spojrzeć na sytuację na polskim rynku telekomunikacyjnym z perspektywy ostatniego półrocza. Czy na horyzoncie widać już lidera, który dzięki swoim osiągnięciom zasługuje na miano najlepszego w 2018 roku?

Zebranie danych do raportu nie byłoby możliwe bez pomiarów użytkowników aplikacji. W czerwcu zebrali ich 26127. Najwięcej testów zrobiono w technologii 4G –  72,93%. W porównaniu z innymi miesiącami często testowana była również 3G – 26,23%. Ilość testów 2G to jedynie 0,84%.

Biorąc pod uwagę procentowy rozkład  operatorów, których sieć była testowana to na pierwszym miejscu jest Plus (35,64%). Na drugim miejscu uplasował się Orange (28,97%), a następnie Play (24,63%) oraz T-Mobile (10,76%).

Szybkość Internetu mobilnego w Polsce – kto był liderem w maju?

Spójrzmy, kto prowadził w ubiegłym miesiącu w poszczególnych kategoriach. Orange dominował w dwóch wskaźnikach – średniej szybkości pobierania danych (34,21 Mb/s) oraz średniej szybkości wysyłania danych (13,86 Mb/s). Najniższą wartość ping osiągnęło T-Mobile z wynikiem 36,34 ms. Warto przypomnieć, że w kwietniu Orange prowadził we wszystkich trzech badanych czynnikach.

Średnia szybkość pobierania danych: Orange

Orange wciąż utrzymuje pozycję lidera w kategorii średniej szybkości pobierania danych. Tym samym jest na prowadzeniu już od czterech miesięcy z rzędu! W porównaniu do poprzednich miesięcy Pomarańczowy operator zaprezentował jednak słabszy wynik – 30,06 Mb/s. Za nim jest T-Mobile (28,3 Mb/s) oraz Plus (21,9 Mb/s). Ranking w czerwcu w tej kategorii zamyka Play z wynikiem 20,17  Mb/s.

Średnia szybkość wysyłania danych: T-Mobile

Wszyscy, którzy spodziewali się dominacji Orange w czerwcu mogą czuć się rozczarowani. Tym razem pod względem najlepszego operatora, który oferuje najszybszą średnią szybkość wysyłania danych nastąpiła zmiana. T-Mobile wyprzedził Orange notując wynik 11,94  Mb/s. Dotychczasowy lider, który ostatecznie zajął drugie miejsce miał niewiele słabszy rezultat – 11,58 Mb/s. W czerwcowym zestawieniu na trzecim miejscu znalazł się Plus (11,42 Mb/s). Na końcu stawki zaś Play z dużo gorszym wynikiem od pozostałej trójki – 7,12  Mb/s.

Najniższa wartość ping: T-Mobile

Kolejność operatorów pod względem najniższej wartości ping wygląda dokładnie tak samo, jak w ubiegłym miesiącu. T-Mobile po raz drugi osiągnął najlepszy wynik – 38,12 ms. Goni go Orange (40,37 ms) oraz Play (40,75 ms). Najwyższą wartość ping osiągnął po raz kolejny Plus (45,32 ms).

4G – LTE

Mierzony parametr LTE
Orange Play Plus T-Mobile
Szybkość pobierania danych 30,06 Mbps 20,17 Mbps 21,90 Mbps 28,30 Mbps
Szybkość wysyłania danych 11,58 Mbps 7,12 Mbps 11,42 Mbps 11,94 Mbps
Ping 40,37 ms 40,75 ms 45,32 ms 38,12 ms

3G

Mierzony parametr 3G
Orange Play Plus T-Mobile
Szybkość pobierania danych 4,23 Mbps 3,32 Mbps 3,56 Mbps 5,87 Mbps
Szybkość wysyłania danych 1,34 Mbps 1,23 Mbps 1,37 Mbps 1,81 Mbps
Ping 89,92 ms 86,15 ms 74,95 ms 80,47 ms
Pobieranie danych (LTE)

szybkość pobierania danych LTE
Wysyłanie danych (LTE)

Ping
ping LTE
Pobieranie danych (3G)
szybkość pobierania danych 3g
Wysyłanie danych (3G)
szybkość wysyłania danych 3g
Ping

ping 3g

W jaki sposób zostały zebrane dane do rankingu?

Pomiary są zbierane od użytkowników korzystających z aplikacji mobilnej RFBENCHMARK. Dzięki niej można mierzyć podstawowe parametry sieci komórkowej – między innymi poziom i jakość sygnału w zależności od technologii w jakiej pracuje urządzenie mobilne, informacje na temat operatora sieci komórkowej czy też państwie, na terenie którego znajduje się smartfon. Dodatkowo na żądanie wykonywane są pomiary szybkości internetu podczas pobierania i wysyłania danych, a także test opóźnienia.

W momencie, gdy aplikacja odnotuje niskiej jakości połączenie głosowe, brak usług internetu mobilnego lub innej usługi, ma ona możliwość zaraportowania aktualnej pozycji użytkownika, gdzie wystąpił problem z daną usługą.

 

źródło: rfbenchmark

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *