Rośnie zainteresowanie wearables
W marcowych półmaratonach w Warszawie i Poznaniu udział wzięło ponad dwadzieścia tysięcy zawodników. Można to potraktować jako pewien symbol. Coraz większa liczba osób deklaruje uprawianie sportu i stara się regularnie ćwiczyć. Aktywność fizyczna jest modna. Nie może więc dziwić, że za tym trendem idzie rosnąca sprzedaż produktów z segmentu wearables – jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi internetu rzeczy.
Elektroniczna odzież i smart gadżety cieszą się coraz większym zainteresowaniem, bo potencjalni konsumenci w Polsce i na świecie dostrzegają ich liczne atuty. Poręczne, dobrze wyglądające urządzenia monitorują organizm aktywnego fizycznie użytkownika, gromadząc niezbędne dane dotyczące treningów i pozwalając analizować swoje postępy. Tym samym mogą one nawet skutecznie zastępować osobistego trenera, służąc radami i szczegółowymi informacjami.
Przeprowadzone niedawno przez International Data Corporation badanie potwierdza, że rynek wearables dynamicznie się rozwija. W czwartym kwartale 2016 roku do sprzedaży trafiła rekordowa liczba 33,9 milionów urządzeń, co stanowi wzrost o 16,9% w stosunku do poprzedniego roku. Przy zachowaniu obecnego tempa, coraz bardziej realne jest osiągnięcie przewidywanego na 2020 rok wyniku ponad 213 milionów wysłanych do sklepów smart gadżetów. Większość z nich stanowić mają smart zegarki i opaski fitness.
Dynamicznie rozwijający się ekosystem internetu rzeczy nie pozostaje niezauważony przez producentów, którzy ulepszają swoje produkty i unowocześniają je, by spełniały rosnące wymagania konsumentów. Potencjał segmentu dostrzegamy również w ABC Data. W naszej ofercie znajduje się szeroka gama produktów dedykowanych osobom aktywnym fizycznie. Urządzeń wszechstronnych, funkcjonalnych i wyróżniających się eleganckim wyglądem – mówi Olga Jungto, Product Manager w Dziale Mobile ABC Data S.A. – Dużą popularnością wśród naszych klientów cieszą się m.in. śledząca całodzienną aktywność i wyposażona w żywotny akumulator opaska IFIT Axis HR czy nowoczesny monitor organizmu, TomTom Touch Cardio + Body Composition, który analizuje sen, tętno oraz ilość tkanki tłuszczowej i masy mięśniowej – dodaje.
Inteligentne urządzenia już teraz potrafią zaskakiwać funkcjonalnościami. W kolejnych latach staną się jeszcze bardziej wszechstronne, wraz z premierami nowych rozwiązań technologicznych. To z kolei powinno przełożyć się na liczniejszą grupę potencjalnych konsumentów i sprawić, że sprzedaż będzie nadal regularnie rosnąć.
źródło: abcdata.com