Ponad 2 mln wearables od Huawei sprzedanych w Polsce– historia dekady rozwoju jednego ze światowych liderów kategorii
Huawei CBG już od niemal 10 lat kreuje modę na wearables, która zaczęła się wraz z pojawieniem się na rynku inteligentnej opaski HUAWEI TalkBand B1 w 2014 r. Od tego czasu firma systematycznie rozwija swoje urządzenia ubieralne, opierając się na własnych działaniach badawczo-rozwojowych. Premierowy smartwatch marki, czyli HUAWEI WATCH, wprowadzono już rok później. Ale prawdziwym przełomem był wprowadzony dokładnie przed 5 laty, w 2018 r., HUAWEI WATCH GT, pierwszy wearable, który wyglądem nawiązywał do klasycznych zegarków. Dekadę ewolucji wieńczą tegoroczne premiery: WATCH Buds, WATCH Ultimate i seria WATCH 4. A kolejny debiut, tym razem nowej odsłony WATCH GT, czeka nas już 14 września br. Najlepszą miarą sukcesu jest fakt, że Huawei sprzedało do tej pory w Polsce ponad 2,1 miliona egzemplarzy swoich urządzeń ubieralnych.
– Dobre wyniki sprzedażowe pokazują, że Polacy doceniają duży wybór wearables w naszym portfolio. Od podstawowych funkcji w opaskach, przez sportową serię WATCH FIT, nastawiony na zdrowie WATCH D i ultrawytrzymały WATCH Ultimate, aż po elegancki i klasyczny design w seriach WATCH i WATCH GT. Ta ostatnia jest o tyle wyjątkowa, że oferuje wersje stworzone specjalnie dla kobiet i z myślą o ich potrzebach – mówi Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska.
Seria HUAWEI WATCH GT ucieleśnia ewolucję, jaką przeszły smartwatche, początkowo traktowane jako sportowe gadżety, aby finalnie stać się elegancką biżuterią o unikalnym designie, nieodbiegającym od klasycznych zegarków. To właśnie stylowy design, długi czas pracy na baterii oraz promowanie mody na zdrowy styl życia sprawiły, że ta seria stała się tak popularna wśród Polek i Polaków.
HUAWEI WATCH GT – innowacyjne funkcje sportowe i długi czas pracy
Smartwatche z serii HUAWEI WATCH GT pojawiły się na polskim rynku przed 5 laty, w 2018 r., zaskakując nie tylko elegancją bliską klasycznym zegarkom, lecz przede wszystkim trybami sportowymi i dotykowym ekranem AMOLED o wysokiej rozdzielczości. Dzięki zoptymalizowaniu zużycia energii z zegarka można korzystać na jednym ładowaniu nawet przez dwa tygodnie! Smartwatch wyróżniał się też powiadomieniami o wiadomościach, połączeniach telefonicznych, alarmach lub ustawionych przypomnieniach. W tej serii czujniki dostarczały informacji o parametrach treningowych, tj. spalonych kaloriach czy tętnie. Smartwatche HUAWEI WATCH GT umożliwiały również ocenę jakości snu dzięki technologii TruSleep™ 2.0.
HUAWEI WATCH GT 2 – na większe i mniejsze nadgarstki
Smartwatche HUAWEI WATCH GT 2 weszły na polski rynek w październiku 2019 r. w dwóch wersjach – z dużą tarczą o średnicy 46 mm oraz mniejszą 42 mm, zaprojektowaną z myślą o osobach o drobniejszych dłoniach. Ten inteligentny zegarek umożliwiał słuchanie muzyki bez konieczności noszenia przy sobie smartfona. Pomieścił nawet 500 utworów mp3. WATCH GT 2 został też wyposażony w funkcję połączeń Bluetooth, dzięki czemu po sparowaniu zegarka ze smartfonem możliwe jest wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych, a użytkownik jest także informowany o przychodzących wiadomościach SMS. Smartwatch rejestruje również wartości HRV (zmienność rytmu pracy serca) i przekazuje informacje dotyczące poziomu stresu użytkownika.
HUAWEI WATCH GT 2 PRO – premium wykonanie, rozbudowany asystent treningowy
Model WATCH GT 2 PRO, przedstawiony rok po WATCH GT 2, był krokiem w stronę wytrzymałych materiałów, znanych z wysokiej jakości klasycznych zegarków. To smartwatch z tytanową, czyli niebywale odporną na zarysowania kopertą, szafirowym szkłem i ceramicznym tyłem. Nowością była też obecność ponad 100 trybów treningowych.
HUAWEI WATCH GT 3 – komfort, lekkość, supernawigacja
W listopadzie 2021 r. zadebiutował HUAWEI WATCH GT 3 – smartwatch stworzony dla osób aktywnych i dbających o zdrowie. Wyposażono go w udoskonalony monitoringu snu, dokładniejszy pomiar tętna, możliwość skorzystania ze 100 różnych trybów treningowych i 5‑systemowy GNSS, gwarantujący precyzyjną nawigację. Po sukcesie sprzedażowym poprzednika również tę serię wprowadzono w dwóch wersjach – kobiecej i męskiej, które zapewniały odpowiednio do 7 i 14 dni pracy na jednym ładowaniu.
HUAWEI WATCH GT 3 Pro – premium elegancja, pierwsze EKG dla zdrowia serca
W maju 2022 r. zadebiutował WATCH GT 3 Pro w dwóch odsłonach: tytanowej (46 mm) i ceramicznej (43 mm). Tym samym po raz pierwszy Huawei stworzył modele Pro także w mniejszej wersji, poszerzając swoje portfolio kobiecych zegarków o urządzenia z premium designem i najwytrzymalszymi materiałami. WATCH GT 3 Pro to również pierwszy smartwatch marki, który otrzymał funkcję zapisu EKG z certyfikatem CE dla urządzenia medycznego. Dokument ten potwierdza precyzyjność dokonywanych pomiarów. Uwagę zwraca również szybkie ładowanie – już ok. 10 minut pod ładowarką umożliwia korzystanie ze sprzętu cały dzień. Zegarek stał się dobrym narzędziem dla fanów pływania – z certyfikowanym trybem nurkowania do 30 metrów 5ATM i poziomem szczelności IP68.
Dekada rozwoju oprogramowania – bo dobry sprzęt to nie wszystko
Smartwatche odgrywają strategiczną rolę w rozwoju cyfrowego monitorowania zdrowia i procesie upowszechniania badań przesiewowych tak, aby były łatwo dostępne dla każdego. Dlatego od 10 lat Huawei kładzie szczególny nacisk na opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych technologii do urządzeń ubieralnych. Dzięki ciągłemu rozwojowi klienci otrzymują coraz lepsze smartwatche, które oferują coraz dokładniejsze możliwości monitorowania ich zdrowia i aktywności fizycznej. Funkcjonalności urządzeń uzupełnia aplikacja HUAWEI Zdrowie, która ma już ponad 450 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie.
Własna aplikacja badawcza, współpraca z ponad 100 profesjonalnymi instytucjami na całym świecie i udział ponad 13 milionów użytkowników pozwalają Huawei tworzyć kolejne innowacyjne rozwiązania i przełomowe produkty. Do tej pory Huawei przeanalizował dane zdrowotne pod kątem zdrowia serca (dostarczone przez bazę użytkowników liczącą ponad 5 milionów osób), zdrowia naczyń krwionośnych (810 000 osób), zdrowia układu oddechowego (około 800 000 badanych) i zdrowia ciśnienia krwi (prawie 300 000 osób). Pod kątem badań oddychania podczas snu przeanalizowano dane 300 milionów osób. Efektem jest ponad 800 patentów dotyczących zdrowia, które Huawei zgłosił w ciągu ostatnich 8 lat.
Firma zamierza w przyszłości poszerzyć funkcje monitorowania zdrowia swoich wearables, by obejmowały również te śledzące zdrowie jajników, zdrowie emocjonalne, odczyty ciśnienia krwi podczas ćwiczeń czy poziom glukozy we krwi. Huawei prowadzi ponad 200 badań dotyczących zdrowia. Marka posiada 10 instytutów badawczo‑rozwojowych i 3 laboratoria fitness i zdrowia, a wkrótce planuje otworzyć kolejne tego typu placówki w Europie.
Źródło: materiały prasowe Huawei