NewsTech

Sony na targach CES 2023

Prezentacja technologii i inicjatyw poruszających ludzkie serca i tworzących nowe możliwości rozrywki

W czwartek 5 stycznia 2023 roku o godzinie 9:00 w Las Vegas (18:00 czasu polskiego) rozpoczynają się targi CES® 2023. Wydarzenie to będzie dla firmy Sony okazją do zaprezentowania się zarówno na fizycznym stoisku, jak i online.

4 stycznia, na konferencji prasowej poprzedzającej otwarcie targów dla publiczności, wystąpił Kenichiro Yoshida, Chairman, President i CEO Sony Group Corporation.  W swojej wypowiedzi zaznaczył, że współpraca z twórcami kreującymi Kando (emocje) jest niezbędna dla zrealizowania celu firmy Sony, która pragnie „wypełniać świat emocjami dzięki potencjałowi kreatywności i technologii”.

Prezes Yoshida podkreślił, że istotą rozrywki jest współdzielenie „na żywo” czasu i przestrzeni. Z tego powodu technologia firmy Sony do tworzenia i interakcji będzie wspomagać świat wirtualny, by mógł on zapewniać użytkownikom przeżycia w czasie rzeczywistym i w atrakcyjny sposób łączył je ze światem fizycznym.

Na konferencji wystąpili również przedstawiciele świata filmu, gier, muzyki, sportu i urządzeń mobilnych, którzy analizowali zdolność technologii do rozszerzania zakresu rozrywki.

Konferencję prasową firmy Sony na targach CES® 2023 można obejrzeć na oficjalnym kanale YouTube Sony Group: https://www.youtube.com/watch?v=UVMcjxW68Bc

Na konferencji wystąpili:

  • Kenichiro Yoshida (Chairman, President, CEO, Sony Group Corporation)
  • Sanford Panitch (President, Sony Pictures Entertainment Motion Picture Group)
  • Asad Qizilbash (Head of PlayStation Productions)
  • Neill Blomkamp (reżyser filmowy)
  • Jim Ryan (President and CEO, Sony Interactive Entertainment)
  • Yasuhide Mizuno (Chairman and CEO, Sony Honda Mobility Inc.)
  • Kim Libreri (CTO, Epic Games)
  • Cristiano Amon (President and CEO, Qualcomm Incorporated)

Stoisko Sony — najważniejsze informacje

Dostępność dla publiczności: od czwartku 5 stycznia do niedzieli 8 stycznia 2023 r.

Miejsce: Las Vegas Convention Center, stanowisko 18600

Relacja z konferencji prasowej firmy Sony i materiały wideo z jej stoiska będą dostępne na platformie internetowej „Sony Square”: https://square.sony.com/ces2023/

Najważniejsze produkty i technologie prezentowane na targach

Stoisko Sony na tegorocznych targach zorganizowano pod hasłem „Moving People Forward”. Firma prezentuje na nim swoje starania, by poruszać ludzkie serca i tworzyć nowe możliwości rozrywki poprzez różne technologie i inicjatywy związane z metawersum i mobilnością, oraz poprzez współpracę ze środowiskami twórczymi.

W trosce o środowisko naturalne część elementów stoiska wykonano z opracowanego przez firmę Sony tworzywa papierowego o nazwie „Original Blended Material”, przyjaznego dla środowiska. Tworzywo to powstaje z bambusa, trzciny cukrowej i przetworzonej makulatury o udokumentowanym pochodzeniu. Firma Sony stara się również zmniejszyć ilość odpadów materiałowych, a tym samym swój wpływ na środowisko. W tym celu ponownie używa tkanin zasłonowych z poprzednich imprez i wypożycza potrzebny asortyment stoiska.

Główne elementy ekspozycji Sony na targach CES 2023:

Nowe możliwości dla twórców

  • STAR SPHERE

Projekt STAR SPHERE ma na celu zbliżenie ludzi do kosmosu i pokazanie im „kosmicznych perspektyw”, by stworzyć okazję do refleksji nad globalnym środowiskiem naturalnym i problemami społecznymi. Na stoisku Sony znajdzie się symulator doświadczalny „Space Shooting Lab”. Jest on pomyślany jako przestrzeń do robienia eksperymentalnych zdjęć z kosmosu, jaką w przyszłości zamierza zaoferować STAR SPHERE. Dla zwiedzających przygotowano również makietę nanosatelity wyposażonego w sprzęt Sony.

  • Technologia dla twórców

Firma Sony wspiera szereg działań z zakresu produkcji foto i wideo, aby zbliżyć się do różnych środowisk, od czołowych twórców po twórców przyszłości. Na tegorocznych targach zaprezentowana zostanie bogata oferta rozwiązań do produkcji, obejmująca cyfrowe kamery filmowe, w tym VENICE 2, pełnoklatkowe aparaty bezlusterkowe z serii Alpha™, produkty z serii VLOGCAM, profesjonalny dron Airpeak, smartfony Xperia™ i działającą w chmurze platformę do produkcji multimedialnej Creators’ Cloud. Sony pokaże ponadto narzędzia do produkcji dźwięku o wysokiej jakości, w tym mikrofony i słuchawki do zastosowań amatorskich i profesjonalnych.

Zwiększanie potencjału świata wirtualnego i fizycznego

  • Przyciąganie kibiców do świata wirtualnego

Firma Sony oraz występujący w angielskiej Premier League klub piłkarski Manchester City realizują próbny projekt, w ramach którego weryfikują koncepcję nowego rodzaju społeczności online. Ma ona przyciągać kibiców połączeniem świata fizycznego i wirtualnego, rozbudzając emocje zarówno w obecnych, jak i w nowych miłośnikach sportu. Dla odwiedzających stoisko przygotowano wirtualną przestrzeń, w której zrekonstruowano stadion drużyny Manchester City – Etihad Stadium. Dodatkowo kibice będą mogli wyrażać swoje emocje i uczucia w stosunku do zespołu, tworząc na smartfonach własne awatary i dostosowując je do swoich upodobań. W przyszłości dodana zostanie także możliwość łączenia się z kibicami z całego świata.

  • Nowe wrażenia dla kibiców dzięki danym na żywo

Firma Sony przedstawia inicjatywy, które mają zapewnić kibicom nowe wrażenia dzięki wykorzystaniu danych sportowych. Zwiedzający będą mogli poznać cały ten proces, od gromadzenia danych na boisku po tworzenie wirtualnych treści w czasie rzeczywistym i ich oferowanie kibicom za pośrednictwem różnych platform. Działalność Sony w świecie sportu zilustrują technologie firm należących do Sony Group: Hawk-Eye Innovations („Hawk-Eye”), Beyond Sports i Pulselive. Goście stoiska zobaczą, jak bardzo mogą one zmienić doświadczenia z meczu poprzez sposoby gromadzenia, wizualizacji i dostarczania kibicom danych z akcji na żywo oraz możliwości interakcji z takimi danymi.

  • Przenośny system do rejestracji danych wolumetrycznych

Prezentowany jest prototyp nowego systemu do rejestracji i dystrybucji animowanych replik 3D osób, przedmiotów i przestrzeni — z minimalnym opóźnieniem i w dowolnej lokalizacji. System wymaga użycia zaledwie siedmiu czujników, dzięki którym szybko dostarcza obraz 3D na żywo. Zwiedzający będą mogli oglądać zawodników i widownię Manchester City w widoku 360°, w trójwymiarowym metawersum, przy użyciu tabletów i wyświetlaczy Sony Spatial Reality.

  • Wyświetlacz Spatial Reality: nowy prototyp z dużym, 27-calowym ekranem

Firma Sony po raz pierwszy pokaże prototyp 27-calowego wyświetlacza Spatial Reality (SR), który odtwarza świat rzeczywisty za pomocą trójwymiarowych obrazów. Większy ekran pozwala wyświetlać obiekty w ich rzeczywistych rozmiarach, a w rezultacie zwiększa realizm oglądanych obrazów medycznych, projektów przemysłowych itp. Wyświetlacz SR na stoisku Sony posłuży do pokazów wirtualnej przestrzeni z grafiką komputerową 3D z różnych dziedzin, takich jak chmura punktów stosowana w wirtualnej rzeczywistości (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR), architektura czy projektowanie wspomagane komputerowo (CAD). Nowym zastosowaniem wyświetlacza SR — i nową formą rozrywki — jest odtwarzanie wirtualnych postaci oraz obrazu wideo z wieloma perspektywami, generowanego na podstawie danych sportowych z firmy Hawk-Eye.

  • Prewizualizacja w systemie mocopi

Do prezentacji technologii prewizualizacji użyty zostanie opracowany przez Sony, mobilny system rejestracji ruchu o nazwie mocopi. Pozwala on twórcom na sprawdzanie materiału filmowego i rozmieszczenia postaci z efektami VFX* na etapie preprodukcji. Na monitorze służącym do podglądu pojawia się generowany komputerowo model, który jest zsynchronizowany w czasie rzeczywistym z ruchami osoby noszącej urządzenie mocopi. Technologia ta usprawnia organizację produkcji – dzięki niej twórcy mogą prowadzić symulację produkcji na jej wczesnym etapie, poprawiając jakość swojej pracy.

* Efekty specjalne (ang. visual effects, VFX): zabieg w produkcji filmów i materiałów wideo polegający na tworzeniu lub przetwarzaniu obrazu poza samym planem zdjęciowym.

  • PlayStation®VR2 i PlayStation®5

Firma Sony zaprezentuje PlayStation®VR2 (PS VR2) – gogle VR nowej generacji do konsoli PlayStation®5 (PS5™), dzięki którym gry staną się wciągające jak nigdy wcześniej. Działanie pewnych kluczowych cech gogli PS VR2 – informacja zwrotna z gogli, śledzenie oka, dźwięk 3D Audio, adaptacyjne efekty Trigger oraz efekty dotykowe z kontrolera PS VR2 Sense™ – jest oparte na technologii PS VR2 Sense. Goście stoiska będą mogli wypróbować wybrane gry na PS VR2 i PS5 oraz poznać różne akcesoria do PS5.

Rozwój mobilności

  • Sony Honda Mobility

Na stoisku firmy Sony znajdzie się prototypowy pojazd firmy Sony Honda Mobility, która chce „poruszać ludzi inspiracjami i dążyć do innowacji”.

Dalsze informacje podano na specjalnej stronie internetowej Sony Honda Mobility:
https://shm-afeela.com/ 

Informacja o Sony Group Corporation     

Sony Group Corporation to firma twórczej rozrywki opartej na solidnych fundamentach technologicznych. Prowadząc działalność w sześciu segmentach rynku — gier i usług sieciowych, muzyki, filmu, rozrywki, technologii i usług, rozwiązań do obrazowania i detekcji oraz usług finansowych — Sony stawia sobie za cel wypełnianie świata emocjami dzięki potencjałowi kreatywności i technologii.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.sony.com

Źródło: Sony

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *