AIGSMNa czasieSmartfony i Telefony Komórkowe

OPPO przedstawia strategię AI

OPPO AI Tech Summit na MWC25: OPPO coraz mocniej stawia na AI 

· OPPO jest jedną z pierwszych marek smartfonów, która wdrożyła technologię Private Computing Cloud. Firma jeszcze głębiej integruje swoje usługi z modelem Gemini, dzięki czemu wkrótce użytkownicy będą mogli korzystać z funkcji aplikacji OPPO w usłudze Google.

· Podczas MWC2025 OPPO zaprezentowało nowe funkcje AI, takie jak AI Call Translator i AI VoiceScribe oraz zapowiedziało aktualizacje rozwiązań AI średnio raz w miesiącu.

· Do końca 2025 r. OPPO planuje udostępnić funkcje generatywnej sztucznej inteligencji około 100 milionom użytkowników, podwajając tym samym swój cel na 2024 r.

Podczas OPPO AI Tech Summit na Mobile World Congress (MWC) 2025, OPPO przedstawiło nową, rozszerzoną strategię dotyczącą sztucznej inteligencji. Dzięki niej firma chce pozycjonować się jako lider w dziedzinie doświadczeń związanych z AI. Chce to osiągnąć dzięki dostarczaniu kompleksowych, bezpiecznych i stale rozwijanych rozwiązań.

Billy Zhang, prezes ds. marketingu zagranicznego, sprzedaży i usług w OPPO.

W przypadku sztucznej inteligencji liczy się przede wszystkim doświadczenie użytkownika. Smartfony nie są tylko nośnikiem sztucznej inteligencji – są silnikami, które napędzają najlepsze możliwe doświadczenia związane z jej użytkowaniem. Jako światowy lider rynku smartfonów, OPPO wdraża autorskie innowacje i nawiązuje współpracę z partnerami branżowymi, aby zapewnić swoim użytkownikom jak najlepsze doświadczenia związane z technologiami wykorzystującymi AI

Billy Zhang, prezes ds. marketingu zagranicznego, sprzedaży i usług w OPPO.

Matt Waldbusser, dyrektor zarządzający Global Solutions and Consumer AI, Google Cloud

Współpraca z Google – systemowe rozwiązania i większy poziom bezpieczeństwa

Obszary zastosowań sztucznej inteligencji wciąż ewoluują, dlatego OPPO rozwija swoje rozwiązania, zmieniając podejście do AI z poziomu funkcjonalnego na systemowy. Wiąże się to z nowymi wymogami w zakresie bezpieczeństwa oraz integracji AI na urządzeniach.

OPPO coraz mocniej implementuje Google AI na swoich smartfonach, dzięki czemu Google Gemini wkrótce może zacząć funkcjonować w natywnych aplikacjach OPPO, takich jak Notatki, Kalendarz czy Zegar. Nowe funkcjonalności będą działać z obecnym wsparciem dla Gemini 1.5 Pro i Gemini 1.5 Flash, co pozwoli osiągnąć najwyższy poziom wydajności i szybkości reakcji. Obecnie strony pracują nad wdrożeniem Gemini 2.0 do telefonów OPPO.

W trosce o bezpieczeństwo i prywatność użytkowników podczas korzystania z wbudowanych funkcji AI, OPPO wdraża Private Computing Cloud (PCC), usługę zbudowaną w oparciu o Confidential Computing od Google Cloud. Dzięki temu funkcje takie jak Podsumowanie nagrania AI, Studio AI, AI Search czy AI Call Summary zostaną zintegrowane z chmurą jeszcze w tym roku.

Cieszymy się, że możemy współpracować z OPPO i wspólnie kształtować przyszłość mobilnej sztucznej inteligencji, łącząc technologie Google z doskonałym sprzętem i oprogramowaniem OPPO. Nasze szerokie partnerstwo, które obejmuje aplikacje, modele AI i rozwiązania w chmurze, ma ogromny potencjał, by na nowo zdefiniować mobilną sztuczną inteligencję.

Matt Waldbusser, dyrektor zarządzający Global Solutions and Consumer AI, Google Cloud.

R&D od OPPO – stały rozwój usług AI

OPPO koncentruje swoje badania nad AI na trzech głównych obszarach: Produktywność AI, Kreatywność AI i Obrazowanie AI. Dzięki temu AI ma się stać częścią codzienności użytkowników.

Za tymi trzema filarami stoi kompleksowa strategia R&D AI, obejmująca cały ekosystem – od procesorów i urządzeń po chmurę. OPPO współpracuje z firmą MediaTek nad optymalizacjami układów mobilnych, co zapewnia wydajne przetwarzanie AI zachowując przy tym wysoką efektywność energetyczną.

Współpraca między MediaTek a OPPO otwiera nowe nieograniczone możliwości w innowacjach AI – od ulepszonych zdjęć AI, przez gry nowej generacji, po inteligentne rozwiązania bezpieczeństwa i łatwe łączenie urządzeń.

Will Chen, Wiceprezes Grupy Biznesu Bezprzewodowego w MediaTek.

Will Chen, Wiceprezes Grupy Biznesu Bezprzewodowego w MediaTek

Technologie AI takie jak LoRA (Low-Rank Adaptation), Parallel Decoding Solution oraz MoE (Mixture of Experts) znacznie poprawiają wydajność funkcji AI w urządzeniach OPPO. Ponadto OPPO stworzyło kompleksowy system ochrony danych, który działa zarówno na urządzeniach, jak i w chmurze.

Więcej funkcji dla jeszcze większej liczby użytkowników

OPPO będzie dostarczać średnio jedną nową aktualizację AI miesięcznie.

Wraz z rozwojem technologii AI, OPPO chce docierać do coraz większej liczby użytkowników. Po przekroczeniu celu 50 milionów odbiorców w zeszłym roku, celem firmy jest podwojenie tej liczby do końca 2025 roku.

Aby sprostać rosnącym wymaganiom użytkowników, OPPO będzie dostarczać średnio jedną nową aktualizację AI miesięcznie. Innowacje AI, takie jak AI Search oraz integracja aplikacji OPPO z Google Gemini, wkrótce trafią do OPPO Find N5. Natomiast AI Call Translator, który tłumaczy rozmowy w czasie rzeczywistym w wielu językach, oraz AI VoiceScribe, oferujący wielofunkcyjne podsumowanie głosowe w rozmowach, nauce online i spotkaniach, pojawią się w urządzeniach OPPO w ramach przyszłej aktualizacji.

Legendarny piłkarz David Villa dołącza do OPPO AI Tech Summit.

Piłkarz David Villa wziął udział w OPPO AI Tech Summit. Legenda hiszpańskiego footballu przetestowała technologię OPPO AI.

OPPO i partnerzy

Funkcje OPPO AI i smartfony z AI (w tym seria Find N5, Reno13 i Find X8) poza OPPO AI Tech Summit, są pokazywane na targach MWC2025 również przez partnerów takich jak: Google, MediaTek i Qualcomm.

Źródło: OPPO materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *