Opaska SOS od Orange pomoże zadbać o bezpieczeństwo w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia
Orange jako jedyny operator telekomunikacyjny na polskim rynku oferuje Opaskę SOS działającą w sieci 4G. Rozwiązanie to pomaga dbać o bezpieczeństwo osób potrzebujących stałej opieki i dbających o zdrowie. Orange sprzedaje kompletny produkt, czyli opaskę SOS z kartą sim wraz z usługą w postaci aplikacji na urządzenia mobilne.
Decydując się na zakup Opaski SOS klient otrzymuje kompleksowy produkt czyli sprzęt z kartą sim oraz usługę w postaci aplikacji. W aplikacji opiekun podpina opaskę i może kontrolować parametry zdrowotne bliskiej osoby lub sam użytkownik opaski ma podgląd na swoje wyniki. W jednej aplikacji można dodać kilka kont dla różnych osób, np. rodziców czy dziadków. Opaski SOS można kupić we wszystkich salonach Orange Polska oraz online. W wybranych salonach Orange Polska istnieje możliwość przetestowania urządzenia przed zakupem.
Czym jest Opaska SOS?
Opaska SOS, wygląda jak zwykły zegarek z wyświetlaczem. Jest to jednak rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo naszych bliskich. Dzięki niej można:
● otrzymać powiadomienie w sytuacji, gdy bliska osoba upadnie lub użyje przycisku SOS gdy będzie potrzebowała pomocy. Opaska posiada specjalny czujnik upadku.
● wykonać zdalne pomiary najważniejszych parametrów życiowych m.in ciśnienia tętniczego, temperatury, pulsu i saturacji. W przypadku pogorszenia stanu zdrowia bliskiego, system powiadomi o takiej sytuacji opiekuna.
● wyznaczyć strefy bezpieczeństwa (np. dom, praca) i otrzymać powiadomienie gdy bliski je opuści lub się w nich pojawi.
● zawsze zlokalizować osobę z dokładnością GPS.
● zadzwonić do osoby używającej Opaski SOS, ponieważ ma wbudowaną kartę SIM.
● wpisać do książki telefonicznej opaski zaufane numery telefonów – tylko użytkownicy tych numerów będą mogli się na nią dodzwonić.
Warianty oferty Opaska SOS
Usługa dostępna jest w dwóch wariantach: standard i premium. Opcja premium posiada usługę teleopieki tj. połączenia z Centrum Ratownictwa Medycznego, gdzie ratownicy dostępni 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu pozostają do dyspozycji, aby udzielić wsparcia osobie potrzebującej. Profesjonalny ratownik ma dostęp do informacji zdrowotnych podanych wcześniej podczas rejestracji opaski. W razie połączenia (po sygnale SOS lub wykryciu upadku) ratownik widząc parametry życiowe lub po przeprowadzonym wywiadzie decyduje czy sytuacja wymaga wysłania karetki. Zadzieje się to także w sytuacji, kiedy poszkodowany upadł i nie ma z nim kontaktu. Wariant Premium posiada możliwość ustawienia automatycznych pomiarów typu ciśnienie, puls, temperatura ciała czy saturacja oraz 10 stref bezpieczeństwa. W opcji standard można ustawić jedną strefę bezpieczeństwa a historia lokalizacji i wyników zdrowotnych dostępna jest przez 90 dni.
Zdalna opieka nad osobą bliską, która potrzebuje bieżącej, stałej opieki w wariancie Premium kosztuje 72 zł. A w opcji Standard 22 zł. W obu wariantach Klient otrzymuje pierwsze 3 miesiące korzystania z usługi za 0 zł. Cena ratalna (0%) opaski to 27 zł miesięcznie przez 2 lata.
Opaska SOS została opracowana zgodnie z wymaganiami Orange Polska i przeszła certyfikację Orange Labs. Jest to pierwsze urządzenie na rynku polskim tego typu oparte o technologię 4G. Dostawcą rozwiązania Opaska SOS jest firma Locon specjalizująca się w lokalizacji i monitoringu zdrowia oraz twórca ekosystemu Bezpieczna Rodzina.
Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl