NTT DATA ogłasza zwycięzców 13. edycji programu Open Innovation
Proof of Concept wygrywa Credit Agricole Bank Polska
11 dużych firm, 21 wyzwań, na które odpowiedziało ponad 80 startupów, a na końcu zwycięstwo banku z Polski. To wynik spotkania Open Innovation Week, będącego częścią Open Innovation Contest. Zwycięzcami trzynastej edycji konkursu NTT DATA zostały Credit Agricole Bank Polska i Myriad AI oraz IP API Group wraz z Qsee.
Pierwsze dwa podmioty zmierzyły się z rozwiązaniem problemu zgodności z przepisami przy użyciu autonomicznych agentów AI. Dwa kolejne wykorzystały sztuczną inteligencję do poprawy rentowności, zrównoważonego rozwoju i jakości rafinerii, umożliwiając duże oszczędności i znaczące ograniczenie wpływu na środowisko poprzez redukcję emisji CO2.
Finał programu Open Innovation zakończony zwycięstwem drużyny z Polski
Po zamknięciu zgłoszeń firmy wybrały pomysły i partnerów, z którymi współtworzyły rozwiązania projektowe. Najważniejsze rozstrzygnięcia Open Innovation zapadły w trakcie Open Innovation Week odbywającego się w San Michele Salentino we Włoszech. Zwycięskie projekty zostały wyłonione w drodze głosowania jury złożonego z ekspertów, dziennikarzy i przedstawicieli ekosystemu innowacji i startupów.
And the winner is…
Zespół NTT DATA, Credit Agricole i Myriad AI otrzymał grant w wysokości 30 tysięcy euro na opracowanie rozwiązania opartego na sztucznej inteligencji. Wdrożenie pomoże w śledzeniu zmian w regulacjach prawnych i dostosowaniu organizacji do nowych przepisów, znacznie podnosząc wydajność pracy. To osiągnięcie podkreśla sukces współpracy NTT DATA z Credit Agricole i stanowi kolejny krok ekscytującej drogi ku dalszym innowacjom.
Mediaset, Fastweb, Sky Italia, ACEA, IP API Group, BNL BNP Paribas, wiodący operator telefonii komórkowej na włoskim rynku, jeden z głównych włoskich operatorów wieżowych, kluczowa międzynarodowa firma w dziedzinie laserów biomedycznych oraz firma działająca w branżach lotniczej oraz obrony i bezpieczeństwa – to podmioty, z którymi rywalizował Credit Agricole Bank Polski, a zarazem twórcy 11 pomysłów. Ich celem było zaadresowanie wyzwań w celu sprostania stale zmieniającym się potrzebom biznesu.
– Innowacja jest motorem rozwoju. Jedynie dzięki przyjęciu nowych technologii firmy mogą odpowiadać na potrzeby stale zmieniającego się rynku, zachowując konkurencyjność. Jak podaje Harvard Business Review, na całym świecie 89 proc. dużych firm stoi w obliczu transformacji cyfrowej. To wykładnicza i nieodwracalna zmiana, w wyniku której aplikacje sztucznej inteligencji zmieniają sposób, w jaki pracujemy, oferując nowe możliwości automatyzacji, analizy danych i personalizacji usług – skomentowała Aneta Bartnicka, country manager NTT DATA Polska.
– Polskie banki należą do najbardziej zaawansowanych technologicznie instytucji finansowych w Europie. Równocześnie polski rynek bankowy należy do najściślej regulowanych. Przepisy, do których musimy się stosować, często się zmieniają, a jest ich tak wiele, że coraz trudniej śledzić te zmiany przy użyciu zwyczajowej, ludzkiej ekspertyzy. Dlatego sięgamy po technologię opartą na sztucznej inteligencji, która potrafi śledzić zmiany regulacyjne znacznie wydajniej. Jesteśmy przekonani, że wdrożenie takiego rozwiązania przyniesie wiele korzyści dla naszego biznesu i dla naszych klientów – podkreśla Grzegorz Kański, główny architekt LCDT w Departamencie Transformacji Cyfrowej Credit Agricole.
Od cyfrowych bliźniaków przez technologię 5G, aż po generatywną sztuczną inteligencję – to tylko niektóre z tematów wyzwań, nad którymi pracowano w ramach programu Open Innovation. W poprzedniej edycji nagrodzony został projekt prezentowany przez Vodafone Automotive i Fusionbase. Niemiecki startup stworzył platformę, która zapewnia firmom odzyskane, zagregowane i anonimowe zbiory danych, pozostające w zgodzie z RODO. Idea projektu zakładała, począwszy od danych z floty połączonych pojazdów, wykorzystanie platformy Fusionbase do stworzenia innowacyjnych rozwiązań potrafiących dynamicznie przewidywać prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia w określonym przedziale czasu.
Źródło: NTT DATA Polska materiały prasowe