Telekomunikacja

Grupa Play z solidnymi wynikami finansowymi i biznesowymi za 3 kwartał 2023 roku oraz wyraźnymi wzrostami baz klientów mobilnych i stacjonarnych

Wyniki Grupy Play, lidera rynku telekomunikacyjnego w Polsce po 3 kwartale 2023 roku, potwierdzają ciągły wzrost najważniejszych wskaźników finansowych i biznesowych oraz dalszy rozwój firmy w kluczowych obszarach działalności. Operator kontynuuje misję zapewnienia wolności wyboru klientom w Polsce oferując usługi telekomunikacyjne najwyższej jakości oraz kompleksowe rozwiązania dopasowane do ich indywidualnych potrzeb z najlepszym stosunkiem jakości do ceny.

Przychody całkowite Grupy wzrosły o 2,5% r/r. do poziomu 2,48 mld zł. Z kolei przychody z usług mobilnych wzrosły o 6% r/r, a przychody z usług stacjonarnych i dla domu o 7,8% co daje odpowiednio 1,18 mld zł oraz 495 mln zł. Play jest wciąż najchętniej wybieranym operatorem w Polsce wśród osób przenoszących numer – w 3 kwartale uzyskał dodatni bilans ponad 42,7 tysięcy nowych użytkowników.

Play po raz kolejny jest największym płatnikiem podatku CIT wśród firm z branż mediów, marketingu, technologii i telekomunikacji. Operator nie tylko inwestuje w najnowocześniejszą infrastrukturę, zarówno mobilną, jak i stacjonarną, ale także przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki. Kolejny rok z rzędu Play zajął 1. miejsce w zestawieniu Najlepszych Polskich Marek w kategorii Telekomunikacja według najnowszego rankingu Forbes Polska i firmy Minds & Roses potwierdzając siłę i wartość fioletowego brandu.

31 sierpnia 2023 roku doszło do formalnego połączenia spółek P4 i UPC Polska, co było ostatnim formalnym etapem integracji rozpoczętej w kwietniu 2022. Dalszy rozwój po połączeniu operatorów pozwoli na zapewnienie klientom różnorodnych ofert dopasowanych do potrzeb nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Najważniejsze wydarzenia w 3 kwartale 2023 roku:

Wyniki biznesowe i finansowe:

  • Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 0,9% r/r i zbliża się do 17 mln
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 2,1% r/r do 13,03 mln
  • Liczba abonentów usług dla domu wzrosła o 6,4% r/r i wyniosła ponad 2 mln
  • Przychody ogółem wzrosły o ponad 2,5% r/r osiągając poziom 2,48 mld zł
  • Przychody z usług mobilnych wzrosły o 6% r/r do 1,18 mld zł
  • Przychody z usług stacjonarnych i usług dla domu wzrosły o 7,8% r/r do 495 mln zł
  • EBITDAaL osiągnęła poziom 921 mln zł


Dynamiczny rozwój i inwestycje w celu zapewnienia klientom dostępu do najwyższej jakości usług w całej Polsce:

  • Nieustający i konsekwentny rozwój nowoczesnej infrastruktury mobilnej liczącej 11 191 aktywnych stacji – uruchomienie 252 stacji w 3 kwartale 2023 i aż 121 tylko w samym wrześniu
  • Przekroczenie kolejnego kamienia milowego, czyli liczby 11 000 stacji w sierpniu 2023. 11- tysięczna stacja powstała w Gdyni.
  • Dalsza rozbudowa i modernizacja największej w Polsce stacjonarnej sieci szerokopasmowej w otwartym modelu dostępu, realizowanej przez spółkę Polski Światłowód Otwarty, joint venture Play i InfraVia, pozwoliła na zwiększenie zasięgu sieci światłowodowej o ponad 53 tys. gospodarstw domowychW perspektywie średnioterminowej zasięg sieci obejmie ponad 6 mln
  • Pozycja największego płatnika podatku CIT branży ICT wśród największych płatników indywidualnych
  • Zajęcie miejsca w zestawieniu Najlepszych Polskich Marek w kategorii Telekomunikacja według rankingu Forbes Polska i firmy Minds & Roses
  • Utrzymanie pozycji lidera MNP z bilansem przeniesionych numerów na poziomie 42,7 tysięcy

Jean Marc Harion, CEO Grupy Play:

III kwartał 2023 roku zakończyliśmy niezwykle solidnymi wynikami finansowymi i biznesowymi. Ten kwartał był dla naszej organizacji czasem wyjątkowym: pod koniec sierpnia sfinalizowaliśmy połączenie UPC Polska w ramach Play, co było ostatnim formalnym krokiem 17-miesięcznego procesu, który pozwolił nam na umocnienie pozycji lidera rynku dzięki wprowadzeniu przełomowych ofert TV i internetu. W III kwartale 2023 r. Play potwierdził swoją wiodącą pozycję w zakresie przenoszenia numerów komórkowych trzeci kwartał z rzędu oraz zajął 1. miejsce w rankingu Najlepsza Polska Marka w kategorii ICT oraz kontynuował ogromne inwestycje w swoją infrastrukturę światłowodową i mobilną, aby zapewnić usługi najwyższej jakości klientom w całej Polsce. Jednocześnie jako największy płatnik podatku CIT w branży ICT, po raz kolejny udowodniliśmy nasze zaangażowanie w rozwój polskiej gospodarki. Zakończona niedawno aukcja na częstotliwości z pasma C już niedługo przełoży się na jeszcze szybszy internet mobilny od Play. Wkraczając w ostatni kwartał roku, chcę skorzystać z okazji, aby podziękować naszym klientom za zaufanie, a najlepszemu zespołowi za codzienne zaangażowanie i pasję. Jeszcze bardziej niż dotychczas będziemy realizować naszą wyjątkową misję, jaką jest zapewnienie polskim klientom wolności wyboru przy najlepszym na rynku stosunku jakości do ceny.

Źródło: Play materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *