GSMSmartwatche, Tablety, Urządzenia i Akcesoria GSM

Baseus numerem 1 w Polsce – najczęściej wybierana marka przenośnych urządzeń ładujących

Marka Baseus sprzedała w Polsce w 2024 roku ponad 3,64 mln przenośnych urządzeń ładujących, co czyni ją niekwestionowanym numerem 1 na polskim rynku – co czwarty sprzedany produkt w tej kategorii ma logo Baseus – wynika z raportu przygotowanego przez firmę analityczną Frost & Sullivan. Dokument wskazuje również, że polski rynek takich urządzeń będzie w najbliższych latach stabilnie się rozwijał.

„Baseus to najchętniej wybierana marka przez Polaków w kategorii powerbanków i ładowarek. Nasi użytkownicy nie tylko wracają po więcej – polecają nas innym, czyniąc Baseus wyborem numer 1 w kraju.”

Raport powstał na podstawie wywiadów z ekspertami branżowymi (co pozwoliło określić analizowane marki oraz kanały sprzedaży) oraz danych sprzedażowych, które poddano weryfikacji krzyżowej. Do kategorii przenośnych urządzeń ładujących zaliczono klasyczne i bezprzewodowe ładowarki, powerbanki oraz kable ładujące. Z badań Frost & Sullivan wynika, że od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku w Polsce sprzedano ponad 3,64 mln takich produktów sygnowanych logo Baseus. Na kolejnych miejscach zestawienia znalazły się marki Hama, SBS, Anker oraz GreenCell, jednak ich procentowy udział w rynku był zdecydowanie niższy od lidera rankingu. Żadna z konkurencyjnych marek nie przekroczyła nawet 15% udziału w rynku, co podkreśla dominację Baseus w tym segmencie.

Ten wynik nie jest przypadkiem. To efekt wieloletniej pracy, zrozumienia potrzeb użytkowników i oferowania rozwiązań, które naprawdę działają. Frost & Sullivan potwierdza to, co konsumenci już wiedzą – Baseus to numer 1 w Polsce.

Z myślą o 2025 roku przygotowano pięć flagowych linii produktowych, które łączą innowacje, styl i praktyczność w różnych wymiarach ładowania:

  • EnerFill – małe, kolorowe i proste w użyciu akcesoria, niezbędne dla każdego użytkownika smartfona czy słuchawek;
  • PicoGo – ultrakompaktowe ładowarki i powerbanki o mocy 45 W – stworzone z myślą o użytkownikach iPhone’ów, którym zależy na wydajności bez zbędnego balastu;
  • EnerCore – standardowe, większe modele o wyższej pojemności, przeznaczone dla wymagających użytkowników, zarówno do użytku domowego, jak i biurowego;
  • Nomos – ładowanie w wersji smart & premium. Stacje dokujące, huby i rozwiązania all-in-one dla środowisk pracy hybrydowej. Dyskretna elegancja, maksymalna funkcjonalność – dla tych, którzy lubią porządek, technologię i design;
  • EnerGeek – sprzęt o mocy powyżej 100 W, gotowy zasilić laptopa, telefon, tablet i jeszcze dwa inne urządzenia. Niezastąpiony w podróży, biurze i… wszędzie tam, gdzie jedno gniazdko to za mało.

Moc powerbanków i ładowarek odgrywa kluczową rolę w decyzjach zakupowych konsumentów. Niezmiennie od wielu miesięcy największą popularnością cieszą się modele o pojemności 20 000 mAh, które stanowią już między 37% a 41% wszystkich sprzedawanych powerbanków w Polsce (według danych sprzedażowych Allegro), powerbanki 10 000 mAh zajmują około 31%, a 30 000 mAh około 12%.

Jesteśmy jednak dość zgodni, jeśli chodzi o ich wygląd i pozostałe parametry – ponad 67% Polaków wybiera powerbank w kolorze czarnym, z możliwością ładowania dwóch urządzeń równocześnie i podpina do niego kabel o długości 1m.

Rosnącym zainteresowaniem cieszą się również rozwiązania bezprzewodowe kompatybilne z MagSafe oraz modele o zmniejszonej wadze i rozmiarach – w tym segmencie odnotowano 5% wzrost w 2024 roku. Wzrasta także popyt na ładowarki o mocy 100 W i więcej, ponieważ użytkownicy poszukują urządzeń zdolnych do jednoczesnego ładowania smartfona, słuchawek i laptopa.

Autorzy raportu podkreślają, że na początku bieżącej dekady polski rynek mobilnych urządzeń ładujących osiągnął dojrzałość i nasycenie. W efekcie firmy działające w tym sektorze musiały inwestować w zaawansowane technologie, takie jak szybkie ładowanie, zwiększona pojemność baterii oraz rozwiązania przyjazne dla środowiska.

Nie oznacza to jednak, że rynek przestanie się rozwijać. Według prognoz Frost & Sullivan, w latach 2023–2030 jego wartość wzrośnie z 23,2 do 39,25 mln Euro. Warto zaznaczyć, że w latach 2020–2023 najszybciej rosła sprzedaż powerbanków – zarówno klasycznych, jak i tych bezprzewodowych.

Eksperci zauważają także rosnącą świadomość ekologiczną polskich konsumentów. Aż 85% z nich deklaruje, że podczas zakupu zwraca uwagę na wpływ produktu na środowisko, a 63% preferuje marki stosujące ekologiczne opakowania.

Z raportu wynika również, że do wzrostu popularności przenośnych urządzeń ładujących przyczynia się coraz powszechniejsze korzystanie z urządzeń mobilnych i „cyfrowy styl życia”, a także rosnące zainteresowanie grami mobilnymi – dla graczy dodatkowe źródło zasilania jest kluczowe.

Jeśli chodzi o czynniki wpływające na decyzje zakupowe, blisko połowa młodych konsumentów najchętniej wybiera produkty objęte promocją. Najpopularniejszymi kategoriami produktów są natomiast kable wspierające szybkie ładowanie oraz ładowarki wieloportowe.

Przedstawiciele Baseus podkreślają, że firma stale monitoruje globalne trendy, analizując m.in. rynek amerykański i zachowania konsumentów na platformie Amazon. Jednym z kluczowych obszarów rozwoju jest oferowanie powerbanków i ładowarek z wbudowanymi kablami, eliminujących konieczność dokupowania dodatkowych akcesoriów. Zgodnie z filozofią „based on user” (ang: „w oparciu o użytkownika”), firma koncentruje się na dostosowywaniu swojej oferty do realnych potrzeb klientów, co może stanowić przyszłościowy kierunek rozwoju branży.

Źródło: Baseus materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *