SprzętTech

Zrównoważone rozwiązania – badanie Sony

Badanie Sony wykazało, że większość firm jest skłonna zapłacić znacznie więcej za zrównoważone rozwiązania.

85% organizacji w Europie twierdzi, że praktyki zrównoważonego rozwoju stosowane przez potencjalnych dostawców AV mają kluczowe znaczenie, a 79% byłoby zniechęcona do zakupu z powodu ich braku.

Badania przeprowadzone przez Sony Professional Displays and Solutions Europe dają cenny wgląd w to, jak profesjonaliści z branży audiowizualnej (AV) w całej Europie podchodzą do zrównoważonego rozwoju przy zakupie sprzętu AV. Nowy raport podważa popularne uprzedzenia dotyczące niechęci firm do płacenia więcej za zrównoważone produkty i rozwiązania. Wynika z niego, że około 8 na 10 firm jest skłonnych zapłacić ponad 20% więcej za produkty AV, które są wykonane w sposób bardziej zrównoważony lub działają z większą wydajnością energetyczną. Co jeszcze bardziej zaskakujące, ponad jedna trzecia twierdzi, że zapłaciłaby ponad 50% więcej za te bardziej zrównoważone rozwiązania AV.

Większość respondentów – w Europie (85%), zaś w Polsce (89%) – zadeklarowała również, że praktyki dostawcy w zakresie zrównoważonego rozwoju są ważne przy wyborze partnera AV, a 79% w Europie, zaś 92% w Polsce – stwierdziło, że zniechęciłby ich brak praktyk potencjalnych dostawców w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Nowe badania Sony rozwiewają mit, że zrównoważony rozwój jest nadal postrzegany, jako jedynie dodatek” – mówi Rhea Horlock, dyrektor ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Kinly. „Nowe regulacje w połączeniu z rosnącą presją ze strony konsumentów i pracowników sprawiły, że wiele firm zaczęło poważniej myśleć o zrównoważonym rozwoju, ale te ambicje muszą znaleźć odzwierciedlenie w decyzjach zakupowych, aby napędzać rzeczywiste zmiany„.

Wydaje się, że unijna dyrektywa w sprawie sprawozdawczości dotyczącej zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw (CSRD) będzie miała znaczący wpływ na podejście profesjonalistów AV do zamówień w ciągu najbliższych dwóch lat. Ponad jedna trzecia Europejczyków (34%) i ponad połowa Polaków (55%) stwierdziła, że CSRD znacząco na nich wpłynie i że będą traktować priorytetowo dostawców AV z silnymi praktykami zrównoważonego rozwoju, podczas gdy kolejne 45% Europejczyków (35% badanych w Polsce) stwierdziło, że będzie to miało umiarkowany wpływ.

Często słyszymy, że choć firmy mają apetyt na bardziej zrównoważony rozwój, większość z nich nie chce płacić więcej za zrównoważone rozwiązania. To badanie podważa to założenie„, powiedział Rik Willemse, szef działu monitorów profesjonalnych i rozwiązań w Sony Europe. „To pocieszające, że korporacje chcą „postawić na zrównoważony rozwój”. Naszym zdaniem to na dostawcach sprzętu audiowizualnego spoczywa teraz obowiązek wprowadzania na rynek bardziej zrównoważonych rozwiązań i jasnego wyjaśniania ich korzyści potencjalnym klientom. To misja, którą traktujemy bardzo poważnie w Sony, z naszą ogólnofirmową inicjatywą Road to Zero i zrównoważonymi rozwiązaniami produktowymi, takimi jak plastik z recyklingu SORPLAS™ używany w naszych ekranach BRAVIA„.

We współpracy z Censuswide, Sony przeprowadziło ankietę wśród ponad 1000 korporacyjnych specjalistów AV w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Szwecji, Danii i Francji. Badanie obejmowało opinie z wielu sektorów, zarówno organizacji publicznych, jak i prywatnych.

Badanie wykazało, że:

  • Respondenci w Polsce uważali, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na zapewnienie zrównoważonych działań jest zapotrzebowanie klientów i standardy etyczne ich własnej firmy, przy czym uszeregowali je w następującej kolejności:
    • Zapotrzebowanie klientów – 48%
    • Etyka naszej firmy – 47%
    • Organy regulacyjne – 44%
    • Rekrutacja – 44%
    • Inwestorzy – 42%
    • Organizacje pozarządowe – 41%
  • Korporacyjni specjaliści AV w Polsce biorą pod uwagę swój wpływ na środowisko w całym procesie zakupowym, przy czym etap „specyfikacji sprzętu” jest najczęstszym punktem, w którym priorytetem jest zrównoważony rozwój:
    • Specyfikacja sprzętu – 54%
    • Rozpoczęcie projektu – 53%
    • Wybór dostawcy – 52%
    • Ustalanie cen i negocjacje – 48%
    • Po zakupie/wdrożeniu – 47%
    • Na żadnym etapie – 0%
  • Oznakowania ekologiczne są postrzegane, jako cenne narzędzie przez wielu respondentów, a decydenci uważają za ważne:
    • Energy Star – 46%
    • Carbon Trust – 42%
    • EcoVadis – 37%
    • Epeat – 37%
    • MCSI (Morgan Stanley) – 30%
    • Brak – 0%

W związku z faktem, że coraz więcej użytkowników końcowych poszukuje przejrzystych i praktycznych inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju, zachęcające jest to, że Sony jako producent ma tu wiele do powiedzenia„, dodaje Shelley Townend, Marketing Manager w Universal AV. „Chociaż prawdą jest, że zrównoważony rozwój coraz częściej pojawia się w rozmowach podczas cyklu zakupowego, zwłaszcza w przypadku większych przetargów, wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Nic dziwnego, że pomimo najlepszych intencji, oszczędności nadal często wygrywają ze świadomością ekologiczną. Im więcej rozmawiamy na ten temat, a producenci tacy jak Sony wspierają dyskusję, tym bardziej nasza branża zbliża się do pozytywnego wpływu na zdrowie naszej planety”.

Aby pobrać pełny raport, kliknij Tutaj Firma Sony jest zaangażowana w opracowywanie bardziej zrównoważonych rozwiązań w całej gamie profesjonalnych produktów AV. Więcej informacji o ofercie korporacyjnej Sony i zrównoważonych rozwiązaniach można znaleźć na stronie Rozwiązania audiowizualne do biur – Sony Pro

Źródło: Sony materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *