Samsung rozszerza platformę mobilnych gier w chmurze na Europę
Użytkownicy urządzeń Galaxy w Europie otrzymują dostęp do rosnącego katalogu najlepszych gier mobilnych bez konieczności pobierania ich na urządzenie – na początek w Wielkiej Brytanii i Niemczech.
Jeszcze w tym roku zadebiutuje przeprojektowana platforma Mobile Gaming Hub.
Samsung rozszerza swoją mobilną platformę gier w chmurze na Europę, by umożliwić graczom natychmiastowy dostęp do najlepszych tytułów na urządzeniach Galaxy,
bez pobierania i instalacji. Wersja beta działa już w Wielkiej Brytanii i Niemczech, a wkrótce zostanie uruchomiona w kolejnych krajach, oferując stale powiększający się katalog gier.
– Prawie rok temu wprowadziliśmy mobilną platformę gier w chmurze Samsung na rynek północnoamerykański i od tego czasu stała się ona preferowanym kanałem dystrybucji dla naszych partnerów, pozwalając im docierać do milionów właścicieli urządzeń Galaxy – powiedziała Seline Sangsook Han, Wiceprezes Wykonawczy Zespołu ds. Usług w dziale Mobile eXperience Business spółki Samsung Electronics. – Dzięki funkcjom opartym na chmurze, które umożliwiają graczom natychmiastowe rozpoczęcie rozgrywki, oraz inteligentniejszym narzędziom wyszukiwania pomagamy twórcom gier i serwisów zdobywać nowych odbiorców, zwiększać ich zaangażowanie i budować trwałą lojalność. Teraz ten sam dostęp, doświadczenie i możliwości przenosimy do Europy.
Nowe Centrum Gier Mobilnych (Mobile Gaming Hub) jest obecnie przeprojektowywane tak, by stało się centralnym miejscem rozrywki na urządzeniach z rodziny Galaxy. Jeszcze w tym roku gracze otrzymają więcej możliwości odkrywania tytułów z różnych gatunków oraz innowacje, które uczynią platformę bardziej intuicyjną, lepiej skomunikowaną i wzbogaconą o nowe funkcje społecznościowe.
Sprawdzona technologia gier w chmurze: Samsung wspiera rozwój partnerów
Strategiczne partnerstwo z Moloco, dostawcą rozwiązań reklamowych opartych na AI, wzmacnia ekosystem Galaxy. Dzięki wykorzystaniu platformy Moloco Ads wydawcy gier korzystający z chmury Samsung mogą liczyć na bardziej efektywne kampanie i wymierny wzrost 30-dniowego ROAS, co udowodniły wyniki sześciomiesięcznej kampanii.
– Jako firma specjalizująca się w reklamie opartej na sztucznej inteligencji pomagamy wydawcom aplikacji mobilnych i marketerom w osiąganiu wzrostu i skutecznej monetyzacji. Nasze rozwiązania AI dostarczają wymiernych wyników nawet w środowisku, w którym priorytetem jest prywatność – powiedział Ikkjin Ahn, Dyrektor Generalny Moloco. – Współpraca z Samsung pozwoliła nam przyciągać graczy bardziej zaangażowanych i lojalnych, co realnie zwiększa potencjał ich platformy gier w chmurze. To pokazuje, jak nasze modele AI maksymalizują zwrot z inwestycji w reklamę i wzmacniają zaangażowanie użytkowników w globalnym ekosystemie aplikacji mobilnych Moloco.
SpinX Games pokazuje potencjał chmurowej dystrybucji gier
SpinX Games udowodniło, że inwestycja w cloud gaming się opłaca. Dzięki kampaniom pozyskiwania użytkowników na mobilnej platformie gier w chmurze Samsung, realizowanym przy użyciu Moloco Ads, firma osiągnęła imponujące wyniki – 30-dniowy ROAS był o 100% wyższy niż w przypadku podobnych działań. To dowód na rosnącą wartość dystrybucji gier w chmurze i jej długoterminowy potencjał.
– Wprowadzenie naszego portfolio gier na platformę w chmurze Samsung udowodniło, jak ogromną siłę ma natychmiastowy dostęp. Gracze mogą rozpocząć rozgrywkę jednym kliknięciem, bez pobierania i barier – powiedział Cameron Zhang, Dyrektor Generalny SpinX Games. – Pierwsze wyniki są naprawdę imponujące i pokazują, że dystrybucja w chmurze ma ogromną wartość, czyniąc platformę Samsung Galaxy kluczowym elementem naszej strategii pozyskiwania użytkowników.
Wyniki potwierdzają, że połączenie natychmiastowego dostępu do gier z inteligentną technologią reklamową przynosi podwójne korzyści: zwiększa długoterminową wartość produktów dla graczy oraz poprawia efektywność kampanii na dużą skalę. Dzięki temu Samsung umacnia swoją pozycję jako kluczowa platforma wspierająca sukces deweloperów i wydawców.
Wiadomość ta zbiegła się w czasie ze zmianami w regulaminach Samsung wprowadzonymi na początku roku. Firma ogłosiła wtedy nowy model podziału przychodów w sklepie Galaxy Store – 80/20 na korzyść deweloperów. Model obejmuje gry stworzone na ekskluzywnej platformie mobilnej Samsung do gier w chmurze i zapewnia twórcom większe środki na rozwój i skalowanie działalności. Jednocześnie stanowi silną zachętę dla kolejnych partnerów do dołączenia do rozwijającego się ekosystemu Samsung Galaxy.
Samsung redefiniuje Centrum Gier Mobilnych, stawiając na lepszą komunikację i nowe doświadczenia dla graczy
Samsung pracuje nad nową, przeprojektowaną generacją Centrum, które zaoferuje graczom głębszą personalizację, inteligentniejsze narzędzia oraz nowe sposoby łączenia się zarówno z grami, jak i społecznościami. Pełna prezentacja nastąpi jeszcze w tym roku. Gracze mogą spodziewać się jednego, spójnego miejsca odpowiadającego na wszystkie potrzeby związane z rozrywką mobilną – od grania, przez oglądanie treści związanych z rozgrywką, po angażowanie się w społeczności graczy. Nowe Centrum zapewni także zintegrowane narzędzia AI, które ułatwią zarówno samą rozgrywkę, jak i odkrywanie nowych tytułów.
Więcej informacji i aktualności o sklepie Samsung Galaxy Store można znaleźć na stronie https://galaxystore.samsung.com/games.
Źródło: Samsung materiały prasowe