Internet

30 lat są z nami GIF-Y, czyli animowane obrazki, które znajdujemy w każdym zakątku Internetu

30 lat są z nami GIF-Y, czyli animowane obrazki, które znajdujemy w każdym zakątku Internetu.
To jeden z najstarszych standardów, wynaleziony z potrzeby przesyłania obrazów w erze transferu na poziomie 56 kbit/s. Chociaż dzisiaj szybkość transmisji danych nie stoi już na przeszkodzie, GIF-y wciąż obecne są w naszym życiu. Zawładnęły sercami nastolatków, którzy na Messengerze wysyłają ich aż 25 tysięcy na minutę. A od początku powstania tego komunikatora wysłano już ponad 14 miliardów GIF-ów! Za ich pomocą głównie przekazujemy emocje i rozśmieszamy przyjaciół, jednak GIF może też odgrywać poważniejszą rolę, np. w marketingu.

Wraz z upływem czasu i rozwojem infrastruktury GIF stracił na pierwotnym znaczeniu i zmienił swoją funkcję. Obecnie format ten głównie kojarzymy z zabawnymi animacjami. Często wykorzystywanymi na forach, w komentarzach lub w formie wszechobecnych memów.  GIF-y co prawda zmieniły swoją funkcję, lecz wcale nie straciły na popularności. Śmiało można powiedzieć, że tak powszechne jak dziś, nie były nigdy wcześniej. Według portalu Facebook, użytkownicy aplikacji Messenger wysyłają ich średnio aż 25 tysięcy na minutę! Nic dziwnego, że coraz więcej firm dostrzega potencjał tego formatu. Dlatego też stara się go wykorzystać np. w komunikacji marketingowej, aby dotrzeć ze swoim przekazem do rzeszy młodych ludzi.

„Nadszedł czas komunikacji prowadzonej równolegle w wielu kanałach. Takie holistyczne podejście do działań marketingu prezentują firmy, które są liderami w swoich branżach. Obecnie czat, a w szczególności komunikator Messenger jest gorącym kanałem, który nabiera coraz większego znaczenia również w obszarze biznesu. Prowadzenie komunikacji za pomocą chatbotów posiada ogromny potencjał, choćby właśnie ze względu na możliwość wykorzystania w kampaniach skierowanych do młodych ludzi, którzy przecież uwielbiają GIF-y.

Dzięki temu firmy i marki mogą tworzyć angażującą komunikację z klientami odbywającą się w kanałach, w których obecni są na co dzień oraz za pomocą narzędzi, z których codziennie korzystają. Wykorzystanie w swojej strategii komunikacji aplikacji Messenger i GIF-ów pozwoli nie tylko łatwiej dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, ale także stworzy pozytywny wizerunek firmy nowoczesnej, aktywnej, podążającej za nowymi trendami oraz mówiącej głosem zrozumiałym przez odbiorców.Nowoczesny marketingowiec korzysta dzisiaj z platform, które pozwalają prowadzić zintegrowaną komunikację w wielu kanałach.”

mówi Kamila Górna, Business Development Manager w firmie Infobip.

GIF od kilku lat przeżywa renesans i niezależnie, co sądzimy o takich obrazkach, ich powszechna obecność w sieci jest dowodem, że format ten świetnie zniósł próbę czasu. Pomysły na nowe zastosowania dla wynalazku firmy CompuServe pokazują, że choć istnieją nowocześniejsze i znacznie lepsze formaty, GIF wciąż trzyma się mocno i to się nie zmieni przez wiele kolejnych najbliższych lat. A więc wszystkiego najlepszego i…. GIF GIF Hurra!

 

źródło: infactpr