Idąc na uczelnie, studenci zabierają ze sobą Maca i iPada
Studenci na całym świecie udają się w tym miesiącu na uczelnie, gotowi rozpocząć kolejny rozdział swojej akademickiej kariery i nie tylko. Wielu z nich zgłębia tajniki tak różnych dziedzin jak chemia organiczna, sztuki wizualne czy medycyna, mając przy tym pełne zaufanie, że ekosystem produktów Apple pomoże im sprostać wszelkim wyzwaniom. Długi okres eksploatacji, przenośność i niezawodność Maca i iPada sprawiają, że studenci chętnie korzystają z nich podczas tworzenia aplikacji, sporządzania notatek, projektowania prezentacji i edytowania filmów.
Do tego dzięki wprowadzeniu Apple Intelligence, czyli osobistego systemu sztucznej inteligencji, który pozwala potężnym modelom generatywnym działać bezpośrednio na Macu, iPadzie i iPhonie, a przy tym wyznacza nowe standardy prywatności, studenci będą mieli do dyspozycji jeszcze więcej narzędzi przydatnych w coraz bardziej wymagających dziedzinach. Rozwiązanie ma zostać udostępnione jeszcze tej jesieni1.
„MacBook Air towarzyszy mi wszędzie i znakomicie radzi sobie ze wszystkimi zadaniami, które na nim wykonuję – od projektowania nowych maszyn w programie AutoCAD przez robienie notatek na zajęciach z chemii organicznej po tworzenie aplikacji w Xcode. MacBook Air otwiera przede mną zupełnie nowe możliwości”, tłumaczy Brayden Gogis, który wkrótce zacznie trzeci rok inżynierii mechanicznej i biochemii na uczelni Taylor University w Indianie i jest trzykrotnym zwycięzcą konkursu Swift Student Challenge.
Badania pokazują, że w przypadku studentów kierunek lub program studiów odgrywa zasadniczą rolę przy podejmowaniu decyzji o wyborze podstawowego urządzenia do pracy. Według danych Futuresource Consulting jest to czynnik ważny dla 65 procent studentów. Poniżej troje studentów kierunków z dziedzin STEM zdradza, dlaczego na uczelnię zabrali ze sobą właśnie Maca i iPada.
„Za pomocą iPada Air i Apple Pencil robię odręczne notatki w aplikacji Notability i porządkuję materiały z wykładów, żeby efektywnie się uczyć.”
Yoora Jung, studentka II roku medycyny na uczelni Touro University California w Vallejo (Kalifornia)
Yoora Jung ukończyła studia I stopnia na uczelni University of Notre Dame w stanie Indiana, a obecnie jest na drugim roku studiów medycznych na uczelni Touro University California w rejonie zatoki San Fransisco.
Studentka od dawna korzysta z produktów Apple. iPada Air używa do nauki, a na MacBooku Pro tworzy treści do mediów społecznościowych, w których przed licznymi obserwatorami odsłania kulisy studiów medycznych.
„Za pomocą iPada Air i Apple Pencil robię odręczne notatki w aplikacji Notability i porządkuję materiały z wykładów, żeby efektywnie się uczyć”, opowiada Jung.
Jung wyczekuje również wprowadzenia funkcji opartych na systemie Apple Intelligence, takich jak Narzędzia do pisania, które pomogą studentom przepisywać, poprawiać i podsumowywać teksty podczas porządkowania notatek z zajęć lub pisania ważnych maili.
„Apple Intelligence będzie przełomem”, stwierdza Jung. „Możliwość automatycznego generowania podsumowań nagrań i transkrypcji wykładów ułatwi mi efektywniejszą naukę oraz pomoże szybko poprawiać błędy gramatyczne i ortograficzne, a nawet dostosowywać styl moich tekstów w notatkach i mailach”.
„Mac niesamowicie sprawnie radzi sobie z wymagającymi zadaniami. Szczególnie chętnie używam programu DaVinci Resolve Studio, ponieważ działa w nim wiele funkcji sztucznej inteligencji, które wykorzystują szybki system Neural Engine mojego MacBooka Pro, dzięki czemu montaż zajmuje mi mniej czasu.”
Anuj Pachhel, tegoroczny absolwent Government Medical College, Nagpur w Nagpur (Indie)
Anuj Pachhel zdecydował się na MacBooka Pro ze względu na trudność zadań realizowanych w ramach zajęć na uczelni medycznej Government Medical College w Nagpur w środkowych Indiach. „Jedną z największych zalet tego urządzenia była dla mnie wydajność baterii”, opowiada Pachhel, który od jesieni będzie kontynuował naukę na studiach doktoranckich. „Intensywnie uczyłem się z e‑booków pobranych na Maca i byłem pod wrażeniem jego szybkości”.
Na pierwszych latach studiów Pachhel dokumentował swoje uczelniane perypetie za pomocą iPhone’a i Maca. Ponad milion obserwatorów śledziło jego relacje z przygotowań do egzaminów, nauki w trakcie lockdownów spowodowanych pandemią COVID‑19 i rzadkich chwil wolnych.
„Mac niesamowicie sprawnie radzi sobie z wymagającymi zadaniami”, wyjaśnia Pachhel. „Szczególnie chętnie używam programu DaVinci Resolve Studio, ponieważ działa w nim wiele funkcji sztucznej inteligencji, które wykorzystują szybki system Neural Engine mojego MacBooka Pro, dzięki czemu montaż zajmuje mi mniej czasu”.
„Im więcej używam Maca, tym bardziej go doceniam. Jeśli chcę szybko coś powtórzyć, wszystkie notatki z zajęć zapisane na MacBooku Air mogę przejrzeć na iPhonie. Wszystkie moje dokumenty, wydarzenia z kalendarza i przypomnienia synchronizują się na obu urządzeniach.„
Brayden Gogis, student III roku uczelni Taylor University w Upland (Indiana)
W całym ekosystemie Apple działają funkcje Continuity, na przykład Handoff i Uniwersalny schowek, które pomagają studentom takim jak Brayden Gogis wykonywać kolejne zadania nawet w najbardziej intensywne dni na uczelni.
„Im więcej używam Maca, tym bardziej go doceniam”, opowiada Gogis. „Jeśli chcę szybko coś powtórzyć, wszystkie notatki z zajęć zapisane na MacBooku Air mogę przejrzeć na iPhonie. Wszystkie moje dokumenty, wydarzenia z kalendarza i przypomnienia synchronizują się na obu urządzeniach. Dzięki temu jestem dobrze zorganizowany i pamiętam o wszystkim, nawet jeśli moją głowę zaprząta milion różnych spraw”.
Do programów używanych przez Gogisa na uczelni najczęściej należą Bear, czyli aplikacja do notowania, aplikacje Przypomnienia i Kalendarz ułatwiające pamiętanie o zadaniach, a także aplikacja Keynote do przygotowywania znakomitych prezentacji. „Keynote ma mnóstwo narzędzi, które pozwalają robić niesamowite prezentacje w najprostszy możliwy sposób”, stwierdza Gogis. „Zasady chemii organicznej wydają się trudne, gdy przedstawia się je na statycznych slajdach, ale na animacjach wszystko staje się dużo prostsze”.
Gogis i inni studenci, którzy jesienią wrócą na uczelnie z urządzeniami Mac i iPad, będą przygotowani na nadchodzący semestr, a także na wszystkie wyzwania, jakie czekają na nich na studiach i później.
Powrót na uczelnię z Apple
Zarówno w wypadku Maca, jak i iPada dla studentów kluczowa jest cena. Apple wspiera studentów i ma dla nich specjalną ofertę dostępną przez ograniczony czas w sklepach Apple Store i na stronie Sklepu dla sektora edukacji. W ramach tej oferty w Stanach Zjednoczonych przy zakupie Maca lub iPada, w tym nowego modelu MacBooka Air, czyli najpopularniejszego laptopa na świecie, a także całkowicie nowego iPada Air, można otrzymać kartę upominkową o wartości nawet 150 $.
Na tym jednak nie koniec okazji. Przez cały rok studenci uczelni wyższych, ich rodzice i wszyscy nauczyciele mogą korzystać z niższych cen dla sektora edukacji, a przez ograniczony czas mogą otrzymać 20 procent rabatu na zakup AppleCare. Ponadto mogą oddać stare urządzenie w rozliczeniu w zamian za bonifikatę na zakup nowego i rozłożyć płatność na 24 raty miesięczne z zerowym oprocentowaniem.
Apple organizuje też dla studentów nowe sesje Today at Apple dostępne w lokalnych sklepach Apple Store i uruchamia usługę internetową „Help me choose” (Pomoc w wyborze), żeby ułatwić studiującym znalezienie idealnego laptopa. Podczas zakupów stacjonarnych i online studenci mogą korzystać ze wsparcia specjalistów, którzy pomogą im znaleźć najlepsze rozwiązanie na studia, dostosować funkcje i aplikacje do swoich potrzeb i wybrać optymalny sposób finansowania. Więcej informacji można uzyskać w Apple Store lub na stronie Sklepu dla sektora edukacji.
1.Użytkownicy z kwalifikującym się urządzeniem iPhone, iPad lub Mac, którzy dla Siri i na urządzeniu mają ustawiony język angielski (USA), mogą jesienią zarejestrować się w celu uzyskania dostępu do wersji beta systemu Apple Intelligence.
Źródło: Apple materiały prasowe