Inwestycje T‑Mobile przekonują klientów
T‑Mobile zyskał 309 tysięcy abonentów w 2017 roku
T‑Mobile Polska na koniec grudnia 2017 roku obsługiwał 10,454 miliona klientów. W czwartym kwartale baza klientów usług abonamentowych zwiększyła się o 124 tysięcy do 6,921 miliona. W całym 2017 roku baza abonentów Spółki wzrosła o 309 tysięcy. Baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 3,533 miliona i zwiększyła się o 33 tysięcy numerów w porównaniu z trzecim kwartałem 2017 roku.
-
„Rok 2017 z wielu powodów był bardzo ważny dla dalszego rozwoju T‑Mobile. To rok mocnych inwestycji w rozbudowę sieci sprzedaży oraz w zwiększenie zatrudnienia w obszarach bezpośrednio związanych z obsługą klientów. Dzięki temu jesteśmy bliżej potrzeb naszych klientów, a oni szybciej mogą się z nami skontaktować. Połączenie najlepszej i najszybszej sieci mobilnej z większym naciskiem na jakość obsługi, jak również uproszczenie produktów i rozszerzenie sieci sprzedaży procentuje ciągłym wzrostem satysfakcji klientów. Ma to również kluczowy wpływ na widoczny trend powrotu klientów do T Mobile.”
– powiedział Andreas Maierhofer, Prezes T‑Mobile Polska S.A. i dodał
-
„Najlepsza jakość sieci i doskonałość w obsłudze klienta pozostają naszymi najważniejszymi priorytetami, na których się koncentrujemy”.
Przychody całkowite na stabilnym poziomie w 2017 roku
W 2017 roku skonsolidowane przychody całkowite Spółki wyniosły 6,422 miliarda złotych, co oznacza nieznaczny spadek o 1,1% w porównaniu do 2016 roku. Przychody z usług mobilnych wyniosły 5,972 miliarda złotych i były niższe o 1,4% w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku. Pozostałe przychody Spółki, uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 451 milionów złotych i były wyższe o 3,4% w porównaniu z 2016 rokiem. W czwartym kwartale 2017 roku skonsolidowane przychody całkowite T‑Mobile Polska wyniosły 1,657 miliarda złotych.
-
„Po kilku latach spadków, w 2017 roku całkowite przychody T‑Mobile w zasadzie ustabilizowały się, co podkreślają dobre wyniki operacyjne. Na efektywność działalności operacyjnej mierzoną EBITDA miały silny wpływ utracone przychody z usług i wyższe koszty związane z wprowadzeniem regulacji Roam Like At Home, zwiększeniem zatrudnienia odzwierciadlającym rozbudowę sieci sprzedaży, a także wyższe nakłady marketingowe w porównaniu do przeszłości. W przyszłości spodziewamy się stabilizacji marży EBITDA, ponieważ zniknie wpływ większości zdarzeń jednorazowych.”
– powiedział Juraj Andras, Członek Zarządu ds. Finansowych T‑Mobile Polska S.A.
Wpływ inwestycji oraz RLAH widoczny w wyniku EBITDA/strong>
W 2017 roku T‑Mobile Polska istotnie zwiększył zatrudnienie w obsłudze klienta i sprzedaży. Co jest odzwierciedlone w wyższych kosztach pośrednich Spółki w porównaniu do 2016 roku. Istotnymi czynnikami wpływającymi na wynik EBITDA w 2017 roku są również trendy rynkowe związane z dominacją nielimitowanych usług zarówno w segmencie abonamentowym jak i przedpłaconym, a także silna presja cenowa. Skutkują one obniżeniem przychodów z usług telekomunikacyjnych oraz wyższymi kosztami obsługi połączeń międzyoperatorskich. Wynik skonsolidowany EBITDA Spółki za 12 miesięcy 2017 roku jest równy 1,782 miliarda złotych. Jest niższy o 15,1 procent w porównaniu do 2016 roku. Po wyłączeniu negatywnego wpływu regulacji roamingowych EBITDA byłaby niższa o 9,8% w 2017 roku. W czwartym kwartale 2017 roku EBITDA T Mobile Polska wyniosła 450 milionów złotych z widocznym wpływem regulacji roamingowych w wysokości 44 milionów złotych. Bez tego efektu EBITDA obniżyłaby się o 17,6% w porównaniu do czwartego kwartału 2016 r.
Ponad 10 tysięcy stacji bazowych z LTE
T‑Mobile Polska stale inwestuje w infrastrukturę oraz rozbudowuje swoją sieć, aby zagwarantować klientom najlepszą jakość korzystania z usług oferowanych przez T‑Mobile. W 2017 roku liczba stacji bazowych obsługujących klientów w technologii LTE wzrosła o 1 827 do 10 217, a liczba stacji oferujących klientom LTE 800 MHz wzrosła o 3 621 i na koniec roku wynosiła 5 593. Oznacza to, że 99,8 % populacji kraju znajduje się w zasięgu technologii LTE T‑Mobile. Oprócz zwiększenia zasięgu, T Mobile Polska wdraża nowe rozwiązania i technologie, które zapewniają klientom lepsze parametry korzystania z sieci. Technologia Carrier Aggregation LTE była dostępna na koniec roku na ponad 3,9 tysiącu stacji bazowych docierając do 43,3% populacji Polski.
T‑Mobile oferuje najlepszą i najszybszą sieć mobilną w Polsce
W 2017 roku T‑Mobile po raz czwarty z rzędu wygrał badania jakości sieci mobilnych w Polsce i otrzymał certyfikat „Best in test 2017”. T‑Mobile wyprzedził pozostałych operatorów w obu kategoriach, jakości połączeń głosowych i usług transmisji danych, ale także na każdym z obszarów badania: największe miasta, miejscowości i drogi. W zrealizowanym w listopadzie 2017 roku badaniu T‑Mobile uzyskał 876 punktów na 1 000 możliwych, najwięcej ze wszystkich operatorów w Polsce.
T‑Mobile Polska został również liderem rankingu SpeedTest.pl w 2017 roku. W ubiegłym roku użytkownicy platformy SpeedTest.pl zmierzyli prędkość swoich łączy ponad 30 miliony razy, co sprawia, że jest to największa platforma pomiarowa w Polsce. Na podstawie uzyskanych przez użytkowników wyników pomiarów prędkości Internetu mobilnego w telefonach T‑Mobile okazał się operatorem oferującym najszybszy Internet mobilny w 2017 roku w Polsce.
T‑Mobile jest bliżej klientów
Jednym z priorytetów T‑Mobile Polska jest zapewnienie klientom najlepszej obsługi, w każdym momencie. W związku z tym w 2017 roku T‑Mobile zwiększył sieć sprzedaży, wzmocnił zespół odpowiedzialny za obsługę klientów oraz uprościł wiele procesów wewnętrznych ułatwiając klientom korzystanie z usług jak również kontakt z firmą. W 2017 roku T‑Mobile Polska otworzył 103 nowe sklepy zwiększając ich liczbę do 665 punktów sprzedaży w całym kraju. Równocześnie ze zwiększaniem sieci sprzedaży T‑Mobile zatrudnił setki pracowników, w zespołach odpowiedzialnych za sprzedaż i bezpośrednią obsługę klientów. Spółka ułatwiła klientom kontakt z telefonicznym biurem obsługi wdrażając nowy IVR, który przyczynił się do blisko czterokrotnego skrócenia czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem. T Mobile systematycznie rozwija także aplikację Mój T‑Mobile, która wzbogaciła się w ostatnich miesiącach o całą listę nowych funkcjonalności. M.in., płatności on-line, listę faktur z 12 miesięcy wstecz czy mapę salonów. W ciągu ostatniego roku liczba klientów korzystających z aplikacji wzrosła dwukrotnie.
T‑Mobile z dodatnim bilansem przenoszalności numerów w 2017 roku
8 stycznia 2018 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport ze statystykami przenoszalności numerów komórkowych w czwartym kwartale 2017 roku. T‑Mobile Polska uzyskał najlepszy bilans przenoszalności numerów mobilnych na rynku z wynikiem 22 706 numerów na plusie. Dzięki poprawie trendów w całym 2017 roku bilans przenoszalności numerów Spółki wyniósł 506 numerów na plusie, podczas gdy w 2016 roku był ujemny i wyniósł 307 052 numerów.
Wzrost bazy klientów prepaid oraz średniego przychodu na klienta prepaid
W czwartym kwartale 2017 roku T‑Mobile Polska zanotował wzrost bazy klientów usług przedpłaconych o 33 tysiące w porównaniu do poprzedniego kwartału. W całym 2017 roku Spółka zwiększyła średni przychód miesięczny na klienta usług przedpłaconych do 12 złotych z 10 złotych w 2016 roku.
Uproszczona oferta przyciąga rodziny
Wprowadzona w połowie roku oferta „T-Mobile 1 – BEZ LIMITU” obejmująca nielimitowane rozmowy, SMS y i MMS-y a także dostęp do Internetu bez limitu danych, cieszy się dużą popularnością wśród rodzin. Wprowadzona w połowie września nowa oferta Nielimitowanego Internetu Domowego przyciąga do T Mobile nowych klientów szczególnie z obszarów wiejskich i z małych miast, którzy stanowią 70% wszystkich aktywacji.
T‑Mobile rozwija cyfrowe rozwiązania dla biznesu
Dzięki przejęciu 1 września 2017 roku T-Systems Polska oferta T‑Mobile Polska zostanie wzbogacona o nowe rozwiązania IT, które uzupełnią usługi sieciowe i centrów danych. W ubiegłym roku Spółka oddała do użytku Biuro Zapasowe we Wrocławiu, oferując przedsiębiorcom w sumie 273 w pełni wyposażone stanowiska pracy. W Krakowie Operator oddał do komercyjnego użytku 400 m2 powierzchni kolokacyjnej w nowym centrum danych. Dzięki temu powierzchnia kolokacyjna oferowaną przez T Mobile klientom zwiększyła się w sumie do 8 000 m2. W 2017 roku T‑Mobile Polska wygrał szereg przetargów na dostarczanie usług telekomunikacyjnych dużym klientom korporacyjnym. M.in. dla Narodowego Banku Polskiego, Ministerstwa Spraw Zagranicznych czy Centrum Obsługi Administracji Rządowej.
źródło: t-mobile