GSM

Polacy kupują coraz więcej smartfonów Xiaomi

ABC Data, jedyny oficjalny dystrybutor smartfonów Xiaomi w Polsce i Unii Europejskiej notuje coraz wyższe przychody ze sprzedaży produktów swojego partnera. W porównaniu z październikiem listopadowa dynamika była wyższa o 20 proc. Wzrostowy trend powinien się utrzymać także w przyszłości za sprawą coraz szerszego portfolio oraz kanału sprzedaży. Obecnie smartfony Xiaomi oferuje osiem podmiotów, m.in. Komputronik, RTV Euro AGD oraz X-KOM.

Wysoka 20-proc. dynamika sprzedaży produktów marki Xiaomi przewyższa ogólny popyt na telefony w Polsce. Nie ma wprawdzie oficjalnych danych, które ilustrowałyby skalę popytu w analogicznym okresie, ale dobrym punktem odniesienia mogą być wyliczenia ekspertów IDC z pierwszego kwartału 2016 r. Wówczas ogólna sprzedaż smartfonów wzrosła o 7 proc. – Jesienią ze względu na choćby przedświąteczny okres zakupów dynamika ta może wynosić ok. 10 proc. – szacuje Łukasz Łyżwa, Xiaomi Product Director w ABC Data.

Spośród smartfonów Xiaomi, które są dostępne w oficjalnym kanale sprzedaży, największą popularnością cieszą się modele z niższej i średniej półki cenowej: Xiaomi Redmi 3S (wersja 3GB RAM/32GB dostępna w cenie 899 PLN) oraz Xiaomi Redmi Note 3 (wersja 3GB RAM/1299 za 1299 PLN). Mimo wyższej ceny, duży popyt generuje również flagowiec Mi5 (1799 PLN) oraz fablet Mi MAX (1499 PLN).

Coraz większe zainteresowanie Xiaomi nie jest zaskoczeniem. Niezależne badania[1] potwierdzają, że Xiaomi Redmi 3S prezentuje najlepszy stosunek ceny do jakości. Z kolei Xiaomi Redmi Note 3 oferuje wydajność i funkcjonalności, które inne marki, owszem, także zapewniają, ale w modelach o kilkaset złotych droższych. Podobnie pozycjonuje się Mi5 na tle innych konkurencyjnych flagowców – wyjaśnia mówi Łukasz Łyżwa.

Potwierdzeniem szybko rosnącego zainteresowania i zaufania do marki Xiaomi jest  dynamicznie rozwijający się oficjalny kanał sprzedaży ABC Data. Obecnie sprzedaż smartfonów Xiaomi do końcowego klienta prowadzi osiem podmiotów: Allegro.pl (oficjalny sklep), Komputronik, Mall.pl, Morele.net, redcoon.pl, RTV Euro AGD, Vobis oraz X-Kom.

Wszystkie produkty Xiaomi nabyte w oficjalnym kanale sprzedaży są w wersji International – dostosowane są do polskich i unijnych standardów. Do tego są objęte dwuletnią gwarancją, a serwis prowadzony jest przez jedyny autoryzowany serwis Xiaomi – S.B.E Polska.

W pierwszym kwartale 2017 roku, jako oficjalny przedstawiciel Xiaomi w Polsce, nie tylko poszerzymy dotychczasową ofertę smartfonów o kilka najnowszych modeli, ale też wprowadzimy produkty z innego segmentu m.in. wysokiej jakości słuchawki, smart band, a także popularny Mi BOX do inteligentnych telewizorów. Dzięki temu końcowi klienci będą mogli cieszyć się coraz pełniejszym ekosystemem, który intensywnie rozwija i oferuje nasz partner, Xiaomi – dodaje Łukasz Łyżwa.

 

 

źródło:

www.abcdata.com.pl