ABC Data pierwszym oficjalnym dystrybutorem smartfonów Xiaomi w UE
ABC Data, regionalny dystrybutor sprzętu IT i elektroniki użytkowej, został pierwszym oficjalnym partnerem Xiaomi w Unii Europejskiej. Sprzedaż rozpocznie się w Polsce, ale sukcesywnie będzie rozwijana także w regionie Europy Centralnej i Wschodniej.
W ofercie ABC Data znajdą się trzy modele smartfonów: Xiaomi Mi 5, Xiaomi Redmi Note 3 oraz Xiaomi Redmi 3S. Rekomendowana cena pierwszego modelu wyniesienie 1799 PLN. Dwóch kolejnych – 999 PLN i 699 PLN. W przyszłym roku oferta może być poszerzana o kolejne produkty Xiaomi m.in. opaski fitness, sprzęt audio oraz przenośne ładowarki do urządzeń mobilnych.
– Xiaomi należy do najszybciej rozwijających się producentów na świecie. W ciągu kilku lat przekształcił się w globalnego dostawcę. Tym bardziej cieszymy się, że ABC Data jest pierwszym oficjalnym dystrybutorem marki Xiaomi nie tylko w Polsce, ale też w Unii Europejskiej. Jestem przekonana, że produkty naszego partnera będą się cieszyć ogromną popularnością. Są one wysokiej jakości, eleganckie i do tego przystępne cenowo – mówi Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data.
Sprzedaż smartfonów Xiaomi rozpocznie się 22 września i najpierw będzie prowadzona przez sieć sklepów komputerowych X-KOM. – Już niedługo jednak nasz kanał sprzedaży zaczniemy poszerzać o kolejnych partnerów – dodaje Andrzej Kuźniak, Wiceprezes Zarządu ABC Data.
Polska kluczowym rynkiem w UE
– Polska, podobnie jak pozostałe państwa w Europie Centralnej i Wschodniej są dla nas niezwykle ważne ze względu na swoją relatywnie dużą chłonność i dynamikę wzrostu. Chcemy wykorzystać ten trend i rozwinąć nasz biznes w tym regionie we współpracy z ABC Data. Jestem przekonany, że z tak doświadczonym i silnym partnerem uda nam się osiągnąć nasze strategiczne cele – przyznaje Alex Wu, Dyrektor Sprzedaży na Europę w Xiaomi.
Potwierdzeniem relatywnie wysokiej dynamiki popytu na elektronikę użytkową i sprzęt IT są prognozy IDC i PMR. Do 2018 r w Europie Centralnej i Wschodniej wartość dystrybucji powinna wzrosnąć z obecnych 15 mld do 18 mld, czyli o 20 proc[i], a w Europie Zachodniej z 95 mld do 100 mld USD, czyli o 5 proc[ii].
ABC Data zapewnia dystrybucję w regionie
ABC Data najpierw skoncentruje się na dystrybucji smartfonów Xiaomi na polskim rynku. Ale w przyszłości współpraca może objąć także inne unijne państwa Europy Centralnej i Wschodniej, na których dystrybutor działa bezpośrednio: Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Rumunię, Słowację oraz Węgry.
– Jesteśmy jedynym regionalnym dystrybutorem, który bezpośrednio działa na ośmiu wymienionych rynkach. Regularnie współpracuje z nami ponad 13 000 resellerów. Żaden inny dystrybutor nie zapewnia dostępu do tak szerokiego kanału sprzedaży w Europie Centralnej i Wschodniej. Dotyczy to zresztą także infrastruktury magazynowo-logistycznej. Z czterema centrami logistycznymi w Warszawie, Sosnowcu, Bukareszcie oraz Budapeszcie ABC Data umożliwia szybką realizację zamówień do większości miejsc w Europie Centralnej i Wschodniej. Dzięki temu możemy oferować nie tylko wieloletnie doświadczenie, ale też realne wsparcie przy rozwijaniu biznesu naszych globalnych partnerów – wyjaśnia Andrzej Kuźniak.
Mocna pozycja w dystrybucji do telekomów
ABC Data uzyskała prawa do dystrybucji produktów Xiaomi na polskim rynku dzięki swojej wielkości i mocnej pozycji. W Polsce firma kontroluje 23 proc. rynku dystrybucji elektroniki użytkowej i sprzętu IT[iii]. W przypadku dystrybucji sprzętu IT do operatorów telekomunikacyjnych ten udział jest większy i wynosi ok. 60 proc. Dla Xiaomi ma to ogromne znaczenie.
W Polsce operatorzy telekomunikacyjni odpowiadają za ponad połowę sprzedaży urządzeń mobilnych do klientów końcowych[iv]. – Im większy jest więc udział w dystrybucji do telekomów, tym szybciej można zbudować nie tylko mocną pozycję w Polsce, ale też bazę do ekspansji na sąsiednie rynki. Mamy nadzieję, że ABC Data będzie mogła wesprzeć Xiaomi także na tym etapie. Jesteśmy do tego przygotowani – wyjaśnia Juliusz Niemotko, Wiceprezes Zarządu w ABC Data.
Europa Centralna i Wschodnia kluczowa w strategiach globalnych producentów
Z myślą o globalnych producentach ABC Data powołała w tym roku struktury zarządzania regionalnego. Są one odpowiedzialne m.in. za zakupy, sprzedaż, logistykę, finanse, technologię i komunikację. Jednocześnie są wsparciem dla lokalnych oddziałów zarządzanych przez czeskich, litewskich, słowackich, rumuńskich i węgierskich menedżerów ABC Data. Dzięki temu globalni producenci mogą nie tylko zwiększyć efekt skali, ale też uprościć swój biznes.
– Beneficjentem inwestycji, które realizujemy w ramach grupy kapitałowej, są wszyscy nasi partnerzy, w tym Xiaomi, którego globalna strategia idealnie wpisuje się w nasze działania zmierzające do ciągłego umacniania ABC Data na pozycji regionalnego lidera w dystrybucji elektroniki użytkowej i sprzętu IT – mówi Juliusz Niemotko – Nawiązanie współpracy z Xiaomi ma jednak doniosłe znaczenie nie tylko dla ABC Data, ale też dla naszego regionu, potwierdza bowiem, że z perspektywy globalnych producentów rynki Europy Centralnej i Wschodniej nie są peryferiami, lecz strategicznym regionem, który może zapewnić dalszy dynamiczny rozwój – dodaje Juliusz Niemotko.
źródło: