GSMInternetTelekomunikacja

m-commerce, bo liczy się wygoda klienta

Oszczędność czasu i wygoda to czynniki, które coraz częściej wpływają na zachowania konsumentów i ich decyzje. To właśnie one stoją za powstaniem wielu nowatorskich projektów i wpływają po części na dynamiczny rozwój m-commerce. Czyli obszaru handlu elektronicznego, w którym istotną rolę odgrywają urządzenia mobilne.

 

Polacy coraz częściej decydują się robić zakupy w internecie. Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez firmę KPMG, w większości przypadków kierują się przy tym wygodą. Aż 58% ankietowanych przyznało, że kupuje online, bo może to robić przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. 40% wskazało, że przekonuje ich oszczędność czasu. Natomiast dla 27% ważna jest szansa na kupienie wszystkiego w jednym miejscu. Te statystyki idealnie uzupełniają się z tymi zaprezentowanymi przez Narodowy Bank Polski. Według których 79% dorosłych Polaków ma konto w banku. Natomiast 73% reprezentantów tej grupy korzysta z bankowości internetowej. Polacy, jak cały świat, chcą wygodnie i szybko wyszukiwać, wybierać i kupować potrzebne produkty.

To z kolei przekłada się na szybki i znaczący wzrost wartości rynku e-commerce. Jak szacuje Bisnode, rynek ten obecnie wart jest w Polsce nawet 40 miliardów złotych. Istotną jego część stanowi m-commerce, którego udział zwiększa się wraz z rosnącą popularnością urządzeń mobilnych, łatwiejszym dostępem do internetu i większym zaufaniem do e-sklepów. Badanie przeprowadzone przez portal eMarketer wskazuje, że taki rynkowy trend kształtują też przedsiębiorcy. Transakcje B2B są coraz częściej przeprowadzane za pomocą urządzeń mobilnych i dedykowanych im aplikacji. Za niezbędne w działalności uznaje je 84% ankietowanych przedstawicieli firm z sektora B2B do 35. roku życia, 76% w przedziale wiekowym 36-51 i 60% osób powyżej 52. roku życia.

W ABC Data doskonale wiemy, jak ważna dla resellerów i integratorów jest wygoda, dlatego uruchomiliśmy niedawno aplikację mobilną do platformy Interlink, a więc systemu, który powstał w jednym celu – aby wznieść zakupy sprzętu IT na zupełnie nowy poziom. Partnerzy preferujący pracę na urządzeniach mobilnych, którzy chcą z wyprzedzeniem planować zakupy, wygodnie wyszukiwać produkty i kompleksowo zarządzać zakupami, mogą już robić to za pomocą m-Interlinka – wyjaśnia Rafał Saczuk, Kierownik Projektów e-Commerce w ABC Data. Wiemy jak ważny dla użytkowników jest komfort korzystania z aplikacji i takich systemów jak Interlink, dlatego poszczególne funkcje i narzędzia aplikacji zaprojektowaliśmy pod kątem realizacji oczekiwań zgłaszanych przez naszych Partnerów – dodaje.

Interlink i dedykowana mu aplikacja mobilna perfekcyjnie wpisują się w aktualne trendy. Umożliwia ona kompleksową obsługę transakcji w każdym miejscu i czasie, od sprawdzania stanu magazynowego przez składanie i kontrolowanie realizacji złożonych zamówień aż po informacje o dostępnych kredytach kupieckich. Wszystko dostępne łatwo i wygodnie, a więc zgodnie z potrzebami klientów.

Warto sprawdzić możliwości aplikacji mobilnej m-Interlink, która jest dostępna dla dwóch najpopularniejszych systemów mobilnych – iOS oraz Android.

 

 

 

źródło: abc data