Badanie preferencji i zwyczajów użytkowników internetu w Polsce
90% badanych jest otwartych na zmianę dostawcy, a najbardziej zaufanymi firmami dostarczającymi internet są operatorzy komórkowi
- 86% osób, które są w stanie określić preferowaną prędkość internetu twierdzi, że wystarczająca szybkość łącza dla gospodarstwa domowego to do 600 Mb/s
- 71% respondentów bierze poważnie pod uwagę zmianę oferty, gdyby otrzymało pakiet „wszystko w jednym”
- 66% badanych korzysta z internetu na 4 i więcej urządzeniach
- Optymalny zakres cenowy za usługę internetu domowego to od 30 do 50 zł miesięcznie
Play oprócz usług mobilnych czy telewizyjnych od ponad roku udostępnia i intensywnie rozwija także ofertę internetu stacjonarnego. Wprowadzając to rozwiązanie operator miał na celu przede wszystkim umożliwienie swoim klientom korzystania ze stabilnego łącza w domowych warunkach, w najniższej cenie na rynku. Gwarancją najlepszej jakości usług jest odpowiadanie na aktualne potrzeby użytkowników. W tym celu Play zlecił niezależnej firmie przeprowadzenie badania na temat najważniejszych czynników decydujących o wyborze internetu domowego przez Polaków.
O badaniu
Badanie miało zasięg ogólnopolski, przeprowadzono je na próbie 816 respondentów – reprezentatywnej grupie osób podejmujących decyzję przy wyborze mediów w gospodarstwie domowym oraz korzystających z internetu na co dzień. Aspekty, które poddane były próbie to między innymi cena, szybkość połączenia, preferowani dostawcy czy możliwość skorzystania z ofert łączonych. Badanie przeprowadzone zostało wśród odpowiednio zdefiniowanej grupy docelowej w formie kwestionariusza oraz zebrane przy użyciu metody CAWI przy pomocy panelu badawczego ARC. W kwestionariuszu zostały również użyte metody pozwalające zbadać stopień akceptacji ceny produktu przez konsumentów – Price Sensitivity Meter i Direct Price Acceptance.
Połączenie
Aż 97% użytkowników łączy się z internetem domowym bezprzewodowo za pośrednictwem Wi-Fi. To pokazuje, jak ważnym elementem usługi jest odpowiedni i niezawodny router, służący do połączenia wszystkich urządzeń z siecią. Co więcej, bardzo ważne jest, aby zapewniał on dostęp dla wielu urządzeń jednocześnie, ponieważ aż 66% badanych korzysta z internetu na 4 i więcej urządzeniach. Ten odsetek będzie się tylko i wyłącznie zwiększał, między innymi za sprawą popularyzacji urządzeń typu smart home.
Stabilność
Dla 98% respondentów ważne jest stabilne połączenie, które zapewnia internet stacjonarny. Okres pandemii pokazał, jak istotny jest dostęp do szybkiej i niezawodnej sieci, co potwierdził także opublikowany na początku września bieżącego roku Raport PLAY: „Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na zachowania konsumentów oraz rozwój sieci”. Wynika z niego, że od marca 2020 r. zmieniły się potrzeby klientów i sposób, w jaki korzystają z usług telekomunikacyjnych. Operatorzy z dnia na dzień musieli nie tylko przystosować się do realiów zdalnej pracy we własnych firmach, ale też umożliwić ją milionom Polaków, rodzin i przedsiębiorców. W większości gospodarstw domowych w Polsce internet jest wykorzystywany do rozrywki, nauki, pracy oraz mediów społecznościowych. 29% osób korzysta z internetu wyłącznie w celach rozrywkowych, natomiast aż 71% do pracy oraz nauki.
Cena
Play sprawdził także, jakie czynniki w największym stopniu wpływają na wybór lub zmianę dostawcy usługi internetu stacjonarnego. 90% badanych do zmiany dostawcy może nakłonić szybkość internetu, stabilne połączenie i nieograniczony limit danych. Nieodmiennie ważnym czynnikiem pozostaje cena, optymalnym zakresem cenowym wskazywanym przez respondentów jest kwota w przedziale 30-50 zł miesięcznie.
Prędkość
Badanie pokazało, że nie wszyscy użytkownicy internetu stacjonarnego wiedzą, jaką prędkość łącza mają w swojej usłudze, ale spośród tych, którzy są w stanie ją określić, aż 86% twierdzi, że wystarczająca szybkość dla gospodarstwa domowego to do 600 Mb/s. W ostatnim, pandemicznym roku 34% biorących udział w badaniu zdecydowało się na podwyższenie prędkości internetu w swoim domu.
Konwergencja
Bardzo ważnym czynnikiem jest możliwość połączenia usługi internetu z innymi ofertami, takimi jak telewizja czy telefon. Dla 71% badanych atrakcyjną ofertą, która skłoniłaby ich do zmiany, byłby pakiet „wszystko w jednym” od jednego dostawcy, który umożliwiłby comiesięczne oszczędności oraz wygodne płatności na jednej fakturze.
Oferta internetu stacjonarnego w Play
Wszystkie te cechy są szczególnie istotne dla klientów przy wyborze internetu domowego. Szukając najkorzystniejszej oferty, na pewno wielu z nich powinno rozważyć internet stacjonarny od Play. Tym bardziej, że badanie dowiodło, że najbardziej zaufanymi firmami dostarczającymi tego typu usługi są operatorzy komórkowi. Aktualna oferta operatora idealnie odpowiada na potrzeby, które zostały wskazane jako preferowane przez badanych. Play obecnie udostępnia najtańszą ofertę internetu stacjonarnego na rynku, już od 35 zł miesięcznie. Co więcej osoby potrzebujące wysokiej prędkości łącza mogą wybrać opcję aż do 600 Mb/s. Operator zapewnia także wygodną i szybką instalację usługi w wybranym przez klienta terminie wraz z nowoczesnym routerem Wi-Fi, który pozwala na podłączenie wielu urządzeń jednocześnie. Chcąc zaproponować swoim klientom wygodny i elastyczny zestaw usług na jednej fakturze, Play ma także oferty łączone pozwalające na dowolne dostosowanie ich do swoich potrzeb. Zasada jest prosta – im więcej usług, tym większy rabat, nawet kilkadziesiąt złotych miesięcznie. To idealne rozwiązanie dla domu w zakresie usług umożliwiających pracę, naukę czy rozrywkę.
– Jesteśmy świadomi jak dynamicznie zmienia się rynek i świat. Jako lider rynku telekomunikacyjnego wychodzimy naprzeciw tym zmianom tak, aby nasi klienci mogli znaleźć u nas najkorzystniejsze rozwiązanie odpowiadające swoim potrzebom. Dlatego dostarczamy kompletne rozwiązania dla domu, a internet stacjonarny to doskonałe uzupełnienie naszej oferty. Stałe, stabilne łącze internetowe w połączeniu z usługami mobilnymi pozwoli w pełni zaspokoić potrzeby Polaków związane z łącznością i rozrywką. Nasze usługi to wygoda i oszczędność w comiesięcznych wydatkach – nasza oferta internetu stacjonarnego to niższe ceny i umowa bez zobowiązania. Przede wszystkim skupiamy się na jakości, cały czas zapewniając najlepszą możliwą cenę i najnowocześniejsze rozwiązania dla klienta. Wiemy jak zadbać o klienta a nasze ambicje są duże i będziemy je konsekwentnie realizować – powiedział Artur Dominiak, Dyrektor Departamentu Usług dla Domu w Play.
Więcej informacji na temat ofert Play dla domu dostępne jest na stronie www.play.pl, w salonach sprzedaży i pod numerem 790 500 500.
Źródło: Play