10 najgorętszych trendów konsumenckich na rok 2019
Ericsson publikuje 10 najgorętszych trendów konsumenckich na rok 2019
- Konsumenci oczekują, że inteligentne głośniki będą brać udział w rodzinnych sporach tak jak członkowie rodziny.
- Użytkownicy wirtualnych asystentów uważają, że urządzenia rozumiejące nasz nastrój, będą stanowiły główny nurt technologii za 3 lata.
- Użytkownicy AR lub VR chcą mieć praktycznych wirtualnych wytycznych dotyczących praktycznych codziennych zadań, takich jak gotowanie czy naprawy.
Ericsson (NASDAQ: ERIC) opublikował ósmą edycję raportu swojego laboratorium ConsumerLab na temat trendów w roku 2019. Raport reprezentuje przewidywania 34 milionów osób wcześnie korzystających z nowoczesnych technologii.
Ostatnie wydanie rocznego raportu ocenia myśli i przewidywania konsumentów dotyczące technologii, jakie zaczną być wykorzystywane w najbliższej przyszłości. Takich jak AI, VR, 5G i automatyka. Raport ujawnia, że technologia automatyczna i potrafiąca przewidzieć nastrój może szybko zacząć odgrywać coraz większą rolę w życiu ludzi.
Dr Michael Björn, Dyrektor Działu Badań w Ericsson Consumer & IndustryLab, oraz główny autor raportu powiedział: „Wyobraźmy sobie smartfon, który wie nie tylko co robimy, ale także kim jesteśmy. Obecnie sztuczna inteligencja może zrozumieć naszą osobowość, patrząc tylko w nasze oczy. To jasne, że osoby wcześnie przyjmujące nowoczesne technologie widzą już przyszłość, w której nasze urządzenia znają nas lepiej niż my je.”
10 najgorętszych trendów konsumenckich na rok 2019 i lata kolejne to:
- Możliwość posiadania świadomości.
Ponad 60 procent użytkowników wirtualnych asystentów uważa, że urządzenia rozumiejące nasz nastrój, będą stanowiły główny nurt technologii za 3 lata. - Inteligentne spory.
Ponad 65 procent użytkowników wirtualnych asystentów uważa, że za 3 lata inteligentne głośniki będą się spierać jak członkowie rodziny. - Aplikacje szpiegujące.
Ponad 45 procent konsumentów uważa, że aplikacje gromadzą o nich dane także wtedy, gdy oni nie korzystają z tych aplikacji. - Wymuszona zgoda.
Konieczność ciągłego akceptowania plików cookie gromadzących dane irytuje 51 procent użytkowników. - Internet umiejętności.
Ponad 50 procent użytkowników AR lub VR chce mieć aplikacje, okulary i rękawice, jakie oferują wirtualne wytyczne dotyczące praktycznych codziennych zadań, takich jak gotowanie czy naprawy. - Bezdotykowa konsumpcja.
Około połowa użytkowników wirtualnych asystentów chce mieć automatyzowane rachunki i subskrypcje. A także samouzupełniajace się zapasy w domu. - Mentalna otyłość.
31 procent konsumentów przewiduje, że wkrótce będzie chodzić do „siłowni mentalnych”. Aby ćwiczyć myślenie, gdyż codzienne podejmowanie decyzji staje się w coraz większym stopniu zautomatyzowane - Eco ja.
39 procent konsumentów chce posiadać ekologiczny zegar, który mierzy ich ślad węglowy. - Mój cyfrowy bliźniak.
48 procent użytkowników AR lub VR chce mieć swoje internetowe awatary. Takie, które będą ich dokładnie naśladować. Tak by mogli być w dwóch miejscach jednocześnie. - 5G automatyzuje społeczeństwo.
Około 20 procent użytkowników smartfonów uważa, że 5G będzie lepsze do przyłączania urządzeń w ramach Internetu rzeczy (IoT). Dotyczy to takich urządzeń, jak sprzęty gospodarstwa domowego, czy liczniki usług komunalnych.
Na pytanie, czy powinniśmy postrzegać nadchodzące w najbliższej przyszłości technologie jako zagrożenie czy możliwość, dr Pernilla Jonsson, Dyrektor Consumer & IndustryLa, odpowiedziała. „Weszliśmy już w wiek, gdy ludzie i inteligentne maszyny wchodzą ze sobą w interakcje i współpracują. Dotychczas robiliśmy małe kroki w stronę przyszłości. Większą część przyszłości bezdotykowej trzeba jeszcze wypracować. To od nas zależy, w jaki sposób tę przyszłość stworzymy”.
Spostrzeżenia w raporcie opierają się na globalnych działaniach badawczych Ericsson ConsumerLab, prowadzonych przez ponad 23 lata i wykorzystują głównie dane z badania internetowego przeprowadzonego w październiku 2018 roku pośród zaawansowanych użytkowników Internetu w 10 wpływowych miastach na świecie.
źródło: ericsson