Visual Media Spain optymalizuje produkcję wielokamerową na żywo dzięki technologii Sony Cinema Line
Visual Media España, wiodąca hiszpańska firma zajmująca się rozwiązaniami audiowizualnymi, specjalizująca się w produkcjach na żywo i projektach filmowych, z powodzeniem wdrożyła innowacyjną konfigurację kamer kinowych Sony FX9 i BURANO do transmisji koncertu na żywo kultowego piosenkarza Dellafuente, wykorzystując łącznie 16 kamer w pełni zintegrowanych z procesem transmisji.
Koncert, który odbył się latem 2025 roku na stadionie Metropolitano w Madrycie, osiągnął estetykę kinową tak pożądaną w dzisiejszym środowisku transmisji telewizyjnych dzięki integracji rodziny kamer Sony Cinema Line, stając się punktem odniesienia w branży audiowizualnej.
Wyzwanie: kinowa estetyka wydarzeń na żywo
Współpraca między Visual Media España a Sony trwa od wielu lat i pozwoliła firmie uzyskać bezpośredni dostęp do najnowszych innowacji oraz zoptymalizować integrację technologiczną w swoich najbardziej ambitnych projektach.
Jednym z przykładów tej współpracy było techniczne wyzwanie związane z dostosowaniem kamer kinowych do pracy w ramach konwencjonalnego łańcucha transmisji, z rozbudowanymi światłowodami SMPTE i kontrolą kolorów na żywo za pomocą paneli Sony RCP-3500. Kontrola ta, powszechna w środowiskach telewizyjnych, została po raz pierwszy zastosowana w kamerach Cinema Line podczas produkcji na żywo na dużą skalę.
System zaprojektowany przez zespół techniczny Visual Media España umożliwił obsługę kamer BURANO i FX9 tak, jakby były one konwencjonalnymi łańcuchami transmisji, zachowując kreatywną elastyczność kina cyfrowego wraz z funkcjonalnością i scentralizowaną kontrolą typową dla produkcji telewizyjnej.
„Wsparcie Sony w projekcie tej wielkości pozwala nam zapewnić niezawodność technologiczną i zarządzać nim w sposób zintegrowany w ramach działalności Visual Media, gwarantując prawidłowe funkcjonowanie każdego elementu w bardzo wymagającym środowisku na żywo” — mówi Alfonso Sainz, kierownik techniczny w Visual Media España.
Najlepsze cechy kina i telewizji
Rozwiązanie to pozwoliło operatorowi Lucasowi Casanovasowi i innym operatorom zachować kinową estetykę bez poświęcania sprawności operacyjnej transmisji. Miesiące wcześniejszych prób zapewniły bezbłędną realizację i satysfakcję z przekroczenia oczekiwań technicznych i artystycznych.
„W Sony pracujemy nad tym, aby technologia napędzała kreatywność bez ograniczeń. Widząc nasze kamery BURANO i FX9 z powodzeniem zintegrowane z produkcją na żywo z wykorzystaniem wielu kamer, przy zachowaniu kinowej jakości, widać potencjał połączenia tego, co najlepsze w kinie i produkcji audiowizualnej na żywo” — mówi Marta Bragado, Account Manager Sales South,Sony Europe.


Źródło: Sony materiały prasowe