TechWydarzenia

Sony zaprasza na swoje stoisko na targach CES 2025

Targi rozpoczynają się 7 stycznia w Las Vegas a 6 stycznia odbyła się konferencja prasowa Sony, na której wystąpił Hiroki Totoki, President, COO i CFO Sony Group Corporation. Wraz z innymi osobami przedstawił on szereg fundamentalnych inicjatyw służących urzeczywistnieniu „Wizji twórczej rozrywki”. Należą do nich nowe rozwiązania zapewniające twórczą swobodę, takie jak system do przetwarzania ujęć pojazdów czy narzędzia do tworzenia treści przestrzennych. Oprócz inicjatyw z dziedziny anime, które służą powiększeniu społeczności fanów, Sony przedstawiło nowe projekty mające na celu rozszerzenie własności intelektualnej gier na inne sektory. ​
​​
​Obejmują one przekształcanie własności intelektualnej związanej z grami w utwory wizualne, współtworzenie z artystami muzycznymi czy tworzenie nowych doświadczeń rozrywkowych opartych na lokalizacji. Wśród nich znalazły się: produkcja serialu anime opartego na grze Ghost of Tsushima: Legends, uruchomienie nowej aplikacji manga Crunchyroll Manga oraz ogłoszenie miesiąca premiery drugiego sezonu serialu dramatycznego The Last of Us.

Występujący gościnnie Roger Goodell, prezes amerykańskiej National Football League, zaprezentował najnowsze osiągnięcia w rozwoju rozrywki w sporcie. Z kolei Sony Honda Mobility zapowiedziało samochód elektryczny AFEELA 1, będący przykładem innowacji w dziedzinie mobilności. Przyjmowanie zamówień na ten model rozpocznie się w 2025 r.

Na zakończenie konferencji prasowej Hiroki Totoki podkreślił, że „Wizja twórczej rozrywki” Sony zakłada współpracę twórców, partnerów i pracowników Sony w celu wykreowania dla każdego nieograniczonej rzeczywistości, która pobudzi wyobraźnię i wytworzy bezgraniczne wrażenie Kando.

Konferencję prasową Sony na targach CES 2025 można obejrzeć na oficjalnym kanale YouTube firmy: https://www.youtube.com/watch?v=IV95SMpTW-M

Ekspozycja pod hasłem Creative Entertainment Vision będzie zarazem prezentacją długoterminowej wizji, jaką Sony pragnie urzeczywistnić w ciągu 10 lat.

Osoby zabierające głos na konferencji prasowej (w kolejności wystąpień)

Hiroki Totoki (President, COO i CFO, Sony Group Corporation)

・Neal Manowitz (President i COO, Sony Electronics Inc.)

・Roger Goodell (Commissioner, National Football League)

・Yasuhide Mizuno (Representative Director, Chairperson i CEO, Sony Honda Mobility Inc.)

・Jonny Slow (CEO, Pixomondo)

・Thaisa Yamamura (Head of XR Business Development, Sony Electronics Inc.)

・Atsuhiro Iwakami (President, Aniplex Inc.)

・Rahul Purini (President, Crunchyroll)

・Ravi Ahuja (President i CEO, Sony Pictures Entertainment)

・Asad Qizilbash (Head of PlayStation Productions)

・Ashley Brucks (President, Screen Gems)

・Neil Druckmann (Studio Head and Head of Creative, Naughty Dog)


Podstawowe informacje o stoisku Sony

Dostępność dla publiczności: 7 stycznia do piątku 10 stycznia 2025 r.

Miejsce: Las Vegas Convention Center, stanowisko 20800

Najważniejsze elementy ekspozycji

Zgodnie z hasłem „Wizja twórczej rozrywki”, oznaczającym długoterminową wizję, jaką Sony pragnie urzeczywistnić w ciągu 10 lat, ekspozycja będzie skoncentrowana na najnowszych technologiach i inicjatywach uwalniających kreatywność twórców i zwiększających wartość własności intelektualnej. Organizacja stoiska odpowiada trzem fazom „Wizji twórczej rozrywki” Sony: „Uwolniona kreatywność”, „Przekroczone granice” i „Wszechobecne narracje”. Sony zaprezentuje również artystyczną wizję przyszłości, w której treści powstają i rozwijają się dzięki współpracy twórców.

PXO AKIRA: nowy system do przetwarzania ujęć pojazdów z użyciem wirtualnej produkcji

Na stoisku Sony po raz pierwszy pokazany zostanie PXO AKIRA: najnowocześniejszy system filmowania pojazdów, który zmienia tradycyjne metody pracy, zwiększa bezpieczeństwo, obniża koszty i maksymalizuje swobodę twórczą. PXO AKIRA łączy zaawansowany, zrobotyzowany kran kamerowy na specjalnie zaprojektowanej platformie mobilnej, technologię LED Volume i zintegrowane narzędzie cyfrowe w kompleksowe rozwiązanie do filmowania pojazdów z użyciem wirtualnej produkcji w dowolnym otoczeniu. Zwiedzający będą mogli również poznać narzędzie do rekonstrukcji 3D, które doskonale uzupełnia system PXO AKIRA, umożliwiając rejestrację rzeczywistych środowisk i ich przekształcanie w immersyjne, cyfrowe tła 3D.


XYN™: zintegrowane rozwiązanie sprzętowo-programowe wspomagające tworzenie treści przestrzennych

Sony Corporation poinformowało o wprowadzeniu zintegrowanego rozwiązania sprzętowo­‑programowego XYN™, które będzie wspomagać tworzenie treści przestrzennych. Wykorzystując unikatowe technologie przetwarzania obrazu, wykrywania i wyświetlania oraz autorskie algorytmy, XYN dokładnie rejestruje i reprodukuje obiekty, ruchy ludzi i różne tła w rzeczywistych przestrzeniach. Umożliwia w ten sposób wydajną reprodukcję w środowisku produkcyjnym grafiki komputerowej 3D (CG) i ułatwia tworzenie elastycznych modeli pracy. Zwiedzający stoisko mogą zapoznać się z opracowywanymi obecnie produktami i rozwiązaniami.

Dalsze informacje podano w informacji prasowej i filmie koncepcyjnym Sony Corporation.


LEGO® Horizon Adventures™ ożywia muzykę piosenkarki mxmtoon

LEGO® Horizon Adventures™ to lekka i zabawna opowieść inspirowana światem Horizon i zrealizowana w całości przy użyciu klocków LEGO. Wykorzystanie w grze utworów piosenkarki mxmtoon w innowacyjny sposób rozszerza serię Horizon na sferę muzyki. Uzupełnieniem gry będzie premierowy teledysk wyprodukowany z użyciem platformy Epic Games Unreal Engine. Do animacji posłużyły zasoby z samej gry.

Projekt ten, rozszerzający własność intelektualną gier na tworzenie treści, jest wynikiem współpracy nad muzyką mxmtoon wielu zespołów, w tym Guerrilla Games, LEGO Group, Pixomondo i Sony. Goście stoiska będą mogli zagrać w grę, poznać teledysk i obejrzeć zakulisowe materiały ukazujące proces twórczy i produkcyjny.


Doświadczenia oparte na motywie „Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle”

Aniplex Inc. to globalna firma rozrywkowa prowadząca działalność w wielu sektorach, obejmujących planowanie i produkcję japońskich utworów wideo i muzycznych, głównie w dziedzinie animacji; planowanie i rozwój gier; produkcję i dystrybucję kinową oraz planowanie, produkcję i sprzedaż towarów.

Goście stoiska mogą doświadczyć wrażeń związanych z serią anime Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba. Seria ta jest oparta na mandze autorstwa Koyoharu Gotōge publikowanej w magazynie Shūkan Shōnen Jump, której łączny nakład przekroczył 150 milionów egzemplarzy. Animację wyprodukowała firma ufotable. W znajdującej się na stoisku fotobudce będzie można wykonać zdjęcia inspirowane plakatem do pierwszego filmu z trylogii Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle, który wejdzie na ekrany kin na świecie w 2025 r.


Rozrywka oparta na lokalizacji, wciągająca w świat gry „The Last of Us”

Pragnąc zwiększać wartość własności intelektualnej związanej z treściami, Sony bada sposoby rozwoju rozrywki opartej na lokalizacji. Łączy w tym celu technologie wideo, audio i efektów dotykowych, zapewniając twórcom nowe możliwości ekspresji. Zwiedzający mogą doświadczyć immersyjnej rozrywki, przenosząc się do wnętrza świata survivalowej gry akcji „The Last of Us”, który od niedawna obejmuje wideo w wysokiej rozdzielczości, dźwięk 3D i technologie węchowe.

  • Ekspozycję można też oglądać na platformie internetowej Sony Square.
  • Zdjęcia ze stoiska Sony na targach CES® 2025 można pobrać TUTAJ.
  • Szczegółów dotyczących zapowiedzi samochodu AFEELA 1 należy szukać na stronie internetowej Sony Honda Mobility.

Źródło: Sony materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *