AI „AITRIOS”
Sony Semiconductor Solutions i współpracujące z nim podmioty z sektora handlu i logistyki opracowują zoptymalizowane rozwiązania oparte na platformie czujników edge AI „AITRIOS”
Pokazy technologii edge AI w systemach wizyjnych na targach NRF 2024: Retail’s Big Show w USA
Firma Sony Semiconductor Solutions („SSS”) dynamicznie rozwija swoją platformę czujników edge AI AITRIOS™, współpracując z dużymi podmiotami z sektora handlu i logistyki, w tym dostawcami rozwiązań dla sklepów convenience store, aptek i logistyki. Niektóre z opracowanych rozwiązań będą pokazywane na konwencji NRF 2024: Retail’s Big Show organizowanej przez National Retail Federation w Nowym Jorku w dniach 14–16 stycznia.
Platforma AITRIOS, zaprezentowana po raz pierwszy na konwencji NRF Big Show 2023, pozwala cyfrowo wizualizować fizyczne obiekty handlowe. Dzięki niej sprzedawcy detaliczni mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję do rozwiązywania problemów z dostępnością towaru na półkach, zgodnością z planogramem i niedoborami personelu, jak również do optymalizacji w takich dziedzinach, jak merchandising i funkcjonowanie sklepu. AITRIOS zapewnia partnerom i klientom narzędzia, pakiety SDK do tworzenia oprogramowania i środowiska programistyczne potrzebne do obniżenia kosztów i złożoności, skrócenia czasu wprowadzania na rynek i uzyskania wymiernego zwrotu z inwestycji (ROI) oraz wdrażania rozwiązań wizualnych na dużą skalę, a wszystko to w połączeniu z zaawansowaną kontrolą prywatności.
W ciągu roku po premierze platformy AITRIOS firma SSS zwiększyła zaangażowanie w demokratyzację technologii edge AI w systemach wizyjnych (Vision AI), aby ułatwić jej stosowanie w różnych branżach. AITRIOS wyróżnia się niższą barierą wejścia niż tradycyjne rozwiązania z dziedziny rozpoznawania obrazu i sztucznej inteligencji. Pomaga zwiększyć zadowolenie pracowników, klientów i sprzedawców w całym procesie, od produkcji po zakup. W listopadzie 2023 r. platforma AITRIOS zwyciężyła w organizowanym przez firmę Fast Company konkursie „Next Big Thing in Tech” (Następna ważna rzecz w technice), w kategorii „SI i dane”.
Rozpoczęta w 2020 r. strategiczna współpraca firm SSS i Microsoft obejmuje różne nowe inicjatywy, w tym udział SSS w programie Microsoft AI Co-Innovation Labs, który ułatwia partnerom urzeczywistnianie ich własnych rozwiązań. W samym 2023 r. SSS stało się partnerem nowo uruchomionych laboratoriów firmy Microsoft w San Francisco (USA) i Kobe (Japonia).
Inne inicjatywy realizowane z partnerami w ostatnim okresie:
- Lawson (sieć sklepów convenience store): zastosowanie platformy AITRIOS w systemie monitorowania półek sklepowych ogranicza utratę możliwości sprzedaży i skraca czas potrzebny pracownikom na ręczne monitorowanie zapasów na półkach.
- NEC (dostawca rozwiązań IT): rozwiązanie oparte na platformie AITRIOS wizualizuje wolne miejsca na regałach w magazynie. Łącząc te dane z harmonogramem przyjęć i wysyłki towarów, platforma AITRIOS proponuje odpowiednie miejsce na regałach i pomaga skrócić rozładunek i układanie towarów.
- MITSUI-SOKO (rozwiązanie logistyczne): platforma AITRIOS wspomaga systemy firmy MITSUI-SOKO w celu skrócenia przestojów kierowców i optymalizacji godzin pracy pracowników magazynu. Automatyzuje przydział stanowisk postojowych dla ciężarówek i optymalizuje procesy robocze, dzięki czemu praca staje się ciekawsza.
- Village Vanguard (sieć księgarń): dzięki rozwiązaniu signage wspomaganemu przez platformę Vision AI AITRIOS sieć Village Vanguard analizuje oglądalność filmów promocyjnych i reklam na monitorach w sklepach oraz czas spędzany przed ekranem, aby ułatwiać tworzenie ciekawszych treści, lepiej dostosowanych do preferencji odbiorcy.
– Platforma AITRIOS powstała, aby zdemokratyzować technologię edge AI w systemach wizyjnych i umożliwić sprzedawcom kompleksowe dostosowywanie działalności sklepów i jej skalowanie przy użyciu jednej platformy — mówi Eita Yanagisawa, Senior General Manager w dziale System Solution firmy Sony Semiconductor Solutions. — Sony przyspiesza również realizację inicjatyw z udziałem kolejnych partnerów z całego świata. Bardzo cieszy nas, że różnorodne projekty i rozwiązania są już niemal gotowe do użytku przez sprzedawców detalicznych zarówno w przestrzeni sprzedażowej, jak i na zapleczu.
- Sony zaprezentuje między innymi:
- Dostępność na półce (pokaz zastosowania w przestrzeni sprzedażowej): goście stoiska Sony będą mogli zobaczyć, jak platforma AITRIOS pomaga sprzedawcom detalicznym wizualizować stan półek na hali sklepowej. Wykorzystane zostaną do tego wyniki eksperymentu prowadzonego w sklepach convenience store sieci Lawson od marca do sierpnia 2023 r.
- Kontrola zapasów w czasie rzeczywistym (pokaz zastosowania na zapleczu): odczytywanie kodów kreskowych w magazynach może być trudne ze względów technicznych. Ten pokaz pozwoli zobaczyć, jak platforma AITRIOS wspomaga szybkie, dokładne skanowanie kodów kreskowych w celu kontroli zapasów w czasie rzeczywistym i poprawy wydajności działania.
- „Sklep przyszłości” w połączeniu z usługą Microsoft Azure OpenAI Service (element prezentacji firmy Avanade; pokazy dostępne po wcześniejszej rezerwacji)
- Współpracując z firmami Microsoft i Avanade, Sony zademonstruje wykorzystanie platformy AITRIOS i usługi Microsoft Azure OpenAI Service do zwiększenia efektywności sprzedaży detalicznej. Uczestnicy pokazu zobaczą, w jaki sposób generatywna sztuczna inteligencja może ułatwić pracownikom takie zadania, jak zamawianie, organizowanie promocji w sklepie i zarządzanie zapasami. Prezentowane doświadczenia klientów pozwolą ponadto przekonać się, w jaki sposób usługa Azure OpenAI Service może wspomagać zakupy w nowy, intuicyjny sposób.
Dalsze informacje można uzyskać, odwiedzając stronę internetową platformy AITRIOS lub stoisko Sony Semiconductor Solutions (stanowisko 6529) na konwencji NRF: Retail’s Big Show. Więcej informacji tutaj.
Informacje o nagrodzie „Next Big Thing in Tech” przyznanej platformie AITRIOS przez firmę Fast Company podano tutaj.
Źródło: Sony materiały prasowe