Telekomunikacja

Focus z portfela MCI przejmuje głównego konkurenta – firmę Systell

Focus, spółka z portfela funduszu MCI Capital, przejmuje 100 proc. udziałów w firmie Systell, swoim dotychczasowym głównym konkurencie. Umocni to pozycję Focusa jako lidera w obszarze oprogramowania do obsługi contact center w Polsce. Akwizycja przyczyni się także skokowego wzrostu skali działalności firmy jako największego dostawcy nowoczesnych rozwiązań w modelu Contact Center as a Service (CCaaS) na naszym rynku.

MCI Capital, specjalizujący się w inwestycjach w spółki nowych technologii w Europie Środkowej, ogłasza przejęcie firmy Systell przez spółkę Focus z portfela MCI.EuroVentures. Akwizycja jest elementem realizacji strategii buy&build, pozwalającej na skokowy wzrost skali działalności.

Przypomnijmy, że w grudniu 2023 roku MCI.EuroVentures przeznaczył 80,1 mln zł na większościowy pakiet udziałów w Focusie, umacniając tym samym pozycję wiodącego inwestora w regionie w spółki technologiczne, które działają w modelu Software as a Service (SaaS).

– Focus od lat rozwija się w imponującym tempie zachowując wysoką rentowność, a połączenie z Systellem to kolejny krok w kierunku realizacji naszych ambitnych planów rozwojowych – mówi Paweł Sikorski, partner inwestycyjny w MCI Capital. – Przejęcie Systella umożliwia skokowy wzrost liczby klientów umacniając pozycję rynkową Focusa – dodaje Sikorski.

– Połączenie sił z Systellem to dla nas kluczowy krok, który pozwoli na dostarczanie jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań i budowanie konkurencyjnej oferty. Dzięki tej integracji nasza pozycja jako preferowanego dostawcy na rynku CCaaS staje się jeszcze mocniejsza. Dla naszych klientów zmiany te oznaczają dodatkowe możliwości oraz dostęp do bardziej innowacyjnych rozwiązań, które przyczynią się do ich sukcesu – komentuje Daniel Szcześniewski, prezes zarządu Focusa.

Z narzędzi Focusa korzystają zarówno średnie, jak i duże podmioty mające zorganizowany proces obsługi klienta. Rozwiązania te pomagają poprawić proces obsługi sprzedażowej i posprzedażowej oraz istotnie podnieść poziom zadowolenia klientów.

Źródło: Focus, MCI materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *