Zdalne Wsparcie od Samsunga to sposób na szybką pomoc

Zdalne Wsparcie

Oferowana przez Samsung bezpłatna usługa Zdalne Wsparcie to nic innego, jak bezpośrednia pomoc eksperta firmy poprzez zdalną kontrolę nad urządzeniem. Obecnie jest to opcja dostępna dla smartfonów, tabletów i telewizorów.  Producent przygotowuje również wprowadzenie tej usługi w najnowszych produktach AGD, mających możliwość podłączenia do Internetu (np. lodówek serii Family Hub), a w dalszej przyszłości we wszelkich urządzeniach wspierających technologię IoT.

 

W przypadku mobilnych urządzeń Samsung, Zdalne Wsparcie szybko i skutecznie pomoże wykonać diagnostykę smartfonu czy tabletu. A także zaktualizować oprogramowanie czy wykonać kopię zapasową przechowywanych danych. W ten sposób można także skonfigurować konta Samsung i Google. W przypadku telewizorów Smart TV użytkownik uzyskuje m.in. poradę dotyczącą dostosowania ustawień telewizora (obraz, dźwięk) czy np. przywrócenia ustawień fabrycznych.

Jak to działa?

Korzystanie z usługi Zdalnego Wsparcia wymaga podłączenia urządzenia do stabilnego i szybkiego łącza internetowego. Procedura nieco różni się dla urządzeń mobilnych i telewizorów. W pierwszym przypadku użytkownik potrzebuje dedykowanej aplikacja Smart Tutor. Można ją pobrać z serwisu Galaxy Apps lub Google Play. Następnie należy uruchomić aplikację, skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta Samsung (801 172 678 lub 801 672 678) i powiadomić eksperta Samsung o chęci skorzystania z tej usługi. Następne konsultant wygeneruje unikatowy, sześciocyfrowy kod, który wystarczy wprowadzić na urządzeniu mobilnym. Dzięki temu będzie on mógł przeprowadzić szczegółową diagnozę sprzętu, a także zoptymalizować jego wydajność. Warto przy tym zaznaczyć, że podczas połączenia konsultant nie ma dostępu do prywatnych danych (takich jak zdjęcia czy wiadomości tekstowe), zaś w sytuacjach kiedy taki dostęp jest potrzebny, każdorazowo zgodę na taki dostęp musi wyrazić użytkownik.

Z kolei w przypadku telewizorów mamy dwie możliwości: samodzielne zarezerwowanie konsultacji przez menu telewizora podłączonego do internetu lub  kontakt z konsultantem centrum obsługi, a następnie  przejście do sekcji „Wsparcie” w menu telewizora,  wybranie opcji Zdalne Wsparcie i podanie przez telefon kodu PIN, który pojawi się na ekranie. W ten sposób ekspert będzie mógł zdiagnozować ewentualny problem czy pomóc we wprowadzeniu ustawień.

Usługa ta w wielu wypadkach wystarcza, aby skutecznie rozwiązać problem nurtujący klienta bez wychodzenia z domu albo czekania na wizytę technika Serwisu Autoryzowanego.

 

 

 

 

źródło: samsung

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *