Wyniki PLAY za pełen rok 2016

PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 26,3% (wzrost o 1,2 pp. r/r), odnotowując dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA.

Najważniejsze dane za pełen rok finansowy 2016:

• Całkowita baza klientów wzrosła do 14,41 mln (+1,9% r/r), natomiast udział klientów kontraktowych wzrósł do 58,0% z 50,0% na koniec roku 2015

• Przychody operacyjne wyniosły 6 118 mln zł, co stanowi wzrost o 12,5% r/r

• Przychody od użytkowników wyniosły 3 432 mln zł, co stanowi wzrost o 7,9% r/r

• Skorygowana EBITDA wyniosła 2 035 mln zł, wzrastając o 14,0% r/r

• Baza abonencka zwiększyła się o 264 tys. netto, co stanowi wzrost o 1,9% w porównaniu z rokiem 2015

• Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 31 grudnia 2016 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 92.1% pokrycia populacji

W 2016 r. PLAY w dalszym ciągu zwiększał swoją bazę abonencką, co doprowadziło do dalszego wzrostu przychodów oraz wyniku EBITDA. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 58,0% na koniec 4 kw. 2016 r. w porównaniu z 54,6% na koniec 3 kw. 2016 r. oraz 50,0% na koniec 4 kw. 2015 r.

W 2016 r. skorygowana EBITDA wzrosła w wyniku dalszego zwiększania się bazy klientów kontraktowych, która powiększyła się o 1 297 tys. netto w roku 2016.

Naj, naj naj smartfony w 2016:

 

„W 2016 r. odczuliśmy efekty rejestracji kart prepaid. Pomimo negatywnego wpływu tego procesu na rynek, udało nam się zwiększyć bazę abonencką do poziomu 14,4 mln (w porównaniu z 14,15 mln na koniec grudnia 2015 r.). Na koniec grudnia 2016 r. nasz udział w rynku kształtował się na poziomie 26,3% i pozostaliśmy drugim co do wielkości operatorem infrastrukturalnym (MNO). Wprowadziliśmy także oferty duet, które okazały się być wielkim sukcesem dla PLAY. Nasza baza klientów kontraktowych zwiększyła się do 58% (w porównaniu do 50% na koniec 2015 r.).”Nie ma wątpliwości, że rok 2016 był udany dla PLAY. Odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost na poziomie kluczowych wskaźników finansowych.” Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

 

 

źródło: play.pl

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *