GSMOperatorzy GSM

Orange.one – nowy plan strategiczny Orange Polska

Orange Polska jako operator pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i biznesowych, działający w oparciu o model biznesowy, który zapewni stabilny wzrost przychodów i zysków. Taką wizję do 2020 roku przedstawił dziś zarząd firmy w nowym planie strategicznym Orange.One.

Plan zakłada osiągnięcie celów poprzez rozwój usług i produktów najwyższej jakości, wsparty kompleksową rozbudową sieci światłowodowej i cyfryzacją. A także poprzez istotną poprawę efektywności operacyjnej.

– Pozytywne wyniki realizacji planu działań przedstawionego w lutym 2016 roku dowodzą, że jesteśmy na właściwej drodze do przywrócenia wzrostu. Wraz z przyjęciem Orange.one przechodzimy do następnego etapu realizacji tej strategii, który określiłbym jako nadanie jej nowej dynamiki. Chcemy nie tylko przywrócić wzrost. Ale również ukształtować model biznesowy, który pomoże w budowaniu wartości w dłuższym okresie. Aby osiągnąć ten cel, potrzebujemy sprawniejszej realizacji, jaśniej określonych priorytetów oraz zwiększonej szybkości i elastyczności. We wszelkich decyzjach i działaniach będziemy się kierowali budowaniem wartości, a wszystkie propozycje dla klientów będą się cechowały prostotą i spójnością – powiedział prezes Orange Polska Jean-François Fallacher.

Prezes zapowiedział też, że firma będzie kontynuować inwestycje w sieć światłowodową, aby stać się niekwestionowanym liderem pod względem jakości sieci dużych prędkości.

A także promować ofertę konwergentną jako kluczową propozycję dla gospodarstw domowych i małych przedsiębiorstw w Polsce oraz rozwijać cyfrowy potencjał sieci sprzedaży i kanałów dystrybucji.

– W celu sfinansowania ukierunkowanych na wartość inwestycji, musimy poprawić naszą efektywność operacyjną, koncentrując się wyłącznie na działaniach generujących wartość oraz optymalizując strukturę kosztów. W ten sposób chcemy osiągnąć trwały wzrost przychodów i EBITDA począwszy od 2020 roku. Równolegle, będziemy rozwijać działalność w nowych, komplementarnych obszarach, aby zapewnić podstawy rentownego wzrostu po 2020 roku – zadeklarował.

Orange.one stawia przed firmą nowe cele biznesowe do 2020 roku.

Na rynku masowym OPL chce powiększyć liczbę klientów ofert konwergentnych o 1-1,5 mln. Zakłada nawet 6-krotny wzrost liczby klientów usług światłowodowych oraz wzrost liczby klientów usług TV o 0,3-0,6 mln. Będzie także dążyć do osiągnięcia pierwszego miejsca w rankingu NPS (Net Promoter Score) na rynku telekomunikacyjnym.

Prezentacja strategii Orange.one na GPW w Warszawie

Na rynku biznesowym Orange Polska zamierza powiększyć udział klientów konwergentnych w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw do 55%. A także osiągnąć wzrost liczby klientów komórkowych usług głosowych o 0,6 mln. Także na tym rynku chce być liderem w rankingu NPS.

Kluczowe cele finansowe OPL na lata 2017-2020 to:

  • Stabilizacja przychodów ze sprzedaży w 2019 roku i wzrost w kolejnych latach. Dzięki znaczącemu wzrostowi liczby klientów i przychodów z usług konwergentnych, większemu naciskowi na tworzenie wartości. Skutecznemu rozwojowi i dynamicznemu wzrostowi działalności w obszarach komplementarnych do usług telekomunikacyjnych (ICT, Orange Energia, Orange Finanse, Orange Smart Care, sprzedaż sprzętu). A także spadkowi udziału tradycyjnych usług stacjonarnych w całości przychodów.
  • Stabilizacja EBITDA w 2018 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki poprawie trendu przychodów, dźwigni operacyjnej i dalszej optymalizacji kosztów. Obniżenie bazowych kosztów pośrednich o 12-15% do 2020 roku w porównaniu z poziomem z 2016 roku.
  • Nakłady inwestycyjne w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2018 roku oraz wstępnie przewidywane nakłady w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2019 roku i ok. 2 mld zł w 2020 roku, odzwierciedlające program poprawy jakości sieci oraz konieczność transformacji biznesu. Na rozbudowę sieci światłowodowej w latach 2018-2020 wstępnie przewidywane są nakłady w wysokości ok. 2,8 mld zł. Celem jest objęcie jej zasięgiem ponad 5 mln gospodarstw domowych.
  • Potwierdzone cele na 2017 rok to skorygowana EBITDA w przedziale 2,8-3,0 mld zł. A także wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA na poziomie nie wyższym niż 2,6.

– Dzięki nowemu, związanemu z kursem akcji programowi motywacyjnemu, działania Zarządu Orange Polska będą obecnie w pełni powiązane z celami strategii Orange.one w zakresie wzrostu przychodów i zysków. Zakładamy i oczekujemy, że w kolejnych miesiącach i latach realizacja planu działań na rzecz budowania wartości będzie się przekładać na wzrost kursu akcji Orange Polska – powiedział Jean-François Fallacher.

 

 

 

źródło: orange