GSM

Rok 2016 był rekordowy dla marki Kruger&Matz

Jeszcze rok temu 40% sprzedaży w Kruger&Matz generowała kategoria SMARTFONY, z której marka jest bardzo dobrze znana. Pomimo utrzymania silnej pozycji na tym rynku, w roku 2016 w związku z wprowadzeniem wielu nowych produktów i poszerzeniem oferty, udział tej kategorii spadł do 27%.  Głównym czynnikiem wzrostu w roku 2016 były kategorie związane z rynkiem RTV. Obecnie drugą pozycją pod względem wartości sprzedaży w marce Kruger&Matz jest kategoria TELEWIZORY, a wzrost sprzedaży tych produktów rok do roku wyniósł aż 350%. Znaczące wzrosty zanotowano również w kategoriach SŁUCHAWKI – 96% oraz HOME AUDIO – 60%. Pod koniec 2016 roku Kruger&Matz wprowadził dwie nowe kategorie: LAPTOPY i GŁOŚNIKI BLUETOOTH, które również przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży.

„Pomimo dobrych wyników, to był dla nas bardzo trudny i wymagający pod wieloma względami rok. W pierwszej jego połowie borykaliśmy się z wyprzedażą starszych technologicznie i przynoszących straty produktów oraz likwidacją nierentownych części biznesu, co mocno wpływało na nasz wynik i możliwości inwestowania. Druga połowa roku, to bardzo znaczące poszerzenie oferty w wielu kategoriach i intensywna praca nad poprawą naszych kanałów dystrybucji. Jesteśmy obecnie w momencie bardzo dużych inwestycji kapitałowych w prace nad nowymi produktami. Już niebawem zaprezentujemy naszym klientom wysokiej jakości laptopy z wyższej półki cenowej. Systematycznie unowocześniamy i poszerzamy również stałą ofertę reinwestując w firmę i jej przyszłość niemal każdy zarobiony grosz. Wierzę, że prawdziwy skok kwantowy w obrotach i zyskach dopiero przed nami.” –  komentuje wyniki finansowe Michał Leszek, twórca marki Kruger&Matz.

Rozwój oferty produktowej Kruger&Matz idzie w parze z planami rozwoju na zagranicznych rynkach. W 2016 roku Lechpol Electronics podjął współpracę z Amazonem, zainwestował w powierzchnię magazynową i biurową w Rumunii, a także planuje w tym kraju rozwój sieci sprzedaży. W 2017 roku firma ma realny plan zaistnienia na rynku brytyjskim i dalszy bardzo dynamiczny rozwój w Rumunii, która jest obecnie najważniejszym rynkiem eksportowym firmy. „Nasza rumuńska spółka Lechpol Electronic SRL osiągnęła w 2016 roku 15% wzrost obrotów do poziomu niespełna 25 mln PLN, a sprzedaż produktów marki Kruger&Matz rok do roku wzrosła tam o 106%. Strategią rozwoju na tym rynku będzie dla nas budowa własnej sieci detalicznej” – podsumowuje Michał Leszek. Obecnie produkty Kruger&Matz dostępne są m.in. w Rumunii, Niemczech, Holandii, Belgii, Czachach, Słowacji, Ukrainie, Węgrzech i Bułgarii.

źródło: krugermatz.com